Wielu przedsiębiorców rezygnuje z prowadzenia bloga firmowego, bo jest to dość pracochłonny kanał komunikacji. Nie wiadomo, od czego zacząć, jak to robić regularnie i w zasadzie jaki to ma cel — przecież tyle się mówi, że użytkownicy internetu nie lubią rozbudowanych treści.
Należysz do tego grona? Zastanawiasz się, jakie są realne korzyści z prowadzenia bloga firmowego? Nie wiesz, czy jest sens inwestować w to swój budżet marketingowy? Zebrałam kilka najważniejszych argumentów, które powinny Cię do tego przekonać.
Jako content writer od lat współpracuję z mniejszymi i większymi firmami. Doskonale wiem, jak ważną funkcję pełni dobrze prowadzony, przemyślany blog firmowy. Co więcej — uważam, że to jeden z najważniejszych elementów strategii contentowej w każdej branży. Skąd te przekonania? Zapraszam do lektury!
Na dzień dobry zebrałam kilka statystyk, które mówią same za siebie. Internauci nadal chętnie czytają blogi, a treści publikowane regularnie na blogu firmowym mają duży potencjał nie tylko wizerunkowy, ale też sprzedażowy. Content marketing ma coraz większą moc — i bez względu na wielkość Twojej firmy — warto się nad tym tematem pochylić.
73% marketerów twierdzi, że z powodzeniem wykorzystuje blogowanie do pozyskiwania potencjalnych klientów.
64% marketerów twierdzi, że z powodzeniem wykorzystuje blogowanie do generowania sprzedaży i przychodów.
Przewiduje się, że w latach 2021-2025 globalna branża content marketingu wzrośnie o 417,85 miliardów dolarów.
Aby to potwierdzić przeprowadziłam szybkie badanie wśród moich odbiorców. W ankiecie na Instagramie wzięło udział kilkadziesiąt osób (dokładnie 56 osób). Wyniki potwierdzają ogólną statystykę. Treści blogowe nadal dla większości są atrakcyjnym nośnikiem informacji. Czytamy blogi i będziemy czytać. Bez względu na inne dostępne kanały komunikacji.
Posiadanie bloga w witrynie może spowodować wzrost indeksowanych stron o 434% i wzrost indeksowanych linków o 97%.
Nie masz bloga firmowego? Tracisz szansę na pozyskanie dodatkowych linków zewnętrznych, czyli linków prowadzących do Twojej witryny. Wartościowe wpisy blogowe często są linkowane na innych stronach, a to ma bezpośredni wpływ na Twoje SEO.
Dzięki dodatkowym linkom prowadzącym możesz docierać do zupełnie nowych odbiorców. Druga sprawa — jest to zachęta dla algorytmów, które trafiają na Twoją stronę z zupełnie obcych witryn. To zdecydowanie zwiększa atrakcyjność Twojej marki. Warto to wykorzystać.
Blog firmowy to doskonałe miejsce, aby podzielić się specjalistycznymi i niszowymi informacjami na temat Twoich produktów lub usług. To miejsce edukacji potencjalnych klientów.
Case study, wpisy instruktażowe, wpisy edukacyjne i informacyjne to tylko kilka przykładów treści, które sprawdzają się na blogach małych i dużych przedsiębiorstw. Z sukcesem wspierają budowanie marki. Jest tylko jedna zasada — treści, które publikujesz na blogu, powinny mieć charakter ekspercki. Dziel się ze swoimi czytelnikami i potencjalnymi klientami wartościowymi informacjami.
Pamiętaj o zasadzie E-E-A-T. Każdy tekst blogowy powinien być:
Więcej na temat zasady EAT przeczytasz w tym miejscu: Trendy SEO 2022/2023
Rzetelnie prowadzony blog firmowy zmniejsza dystans między czytelnikiem a firmą. Buduje zaufanie, a także może zachęcać do kontaktu. Potencjalny klient, który odnajdzie na Twoim blogu odpowiedzi na nurtujące pytania, chętnie zapozna się z Twoją ofertą lub pobierze dodatkowy materiał.
Według moich obserwacji wpisy blogowe są doskonałym narzędziem do budowania listy mailingowej, szczególnie jeśli nie mamy budżetu na kampanie w mediach społecznościowych.
Gdy Twój blog firmowy będzie ciekawy i wartościowy, potencjalni klienci chętnie zostaną z Tobą na dłużej.
Firmy, które prowadzą blogi, mają dwukrotnie większy ruch e-mailowy niż firmy, które tego nie robią.
* Freebie to najczęściej produkt cyfrowy w postaci bezpłatnej próbki lub gratisu, który ma zachęcić odbiorcę do pozostawienia swojego adresu e-mail. Inna nazwa freebie to lead magnet, czyli magnes na leady 😉
Blog firmowy to przestrzeń, w której możesz rzeczowo i wyczerpująco odpowiadać na pytania klientów. Jeśli nie wiesz, o czym pisać na blogu, przyjrzyj się swojej komunikacji z klientami. Twoja grupa docelowa to prawdziwa kopalnia pomysłów.
Pamiętaj, że treści, które stworzysz, możesz wielokrotnie wykorzystywać, choćby posyłając klientom linki z zachętą do lektury. To uwolni Twój czas.
Dla mnie blog to świetne miejsce do tworzenia “przydatnych przewodników”, które mogę przesyłać klientom, gdy mają jakiś problem do rozwiązania. We wpisach blogowych obalam też częste obiekcje i odpowiadam na pytania, które nasuwają się z czasem, także po zakupie określonego produktu lub usługi.
Wiesz, co to jest recykling treści? To ważny element strategii marketingowej, który polega na wielokrotnym wykorzystaniu raz stworzonego contentu w różnych odsłonach. Z dobrego tekstu na blog możesz spokojnie wyciągnąć kilka ciekawych fragmentów i przygotować na ich podstawie posty w mediach społecznościowych.
Sama robię to regularnie i zachęcam do tego moich klientów. Wpis, który czytasz — o realnych korzyściach z prowadzenia bloga firmowego, był opublikowany w ramach seoŚrody, którą prowadzę na moim instagramie: katsin.coopywriter
Blog to narzędzie, które pozycjonuje stronę, buduje zaufanie, ale też może nakierowywać Twoich potencjalnych klientów na zakup produktów i usług. Sama przekonałam się o tym wielokrotnie.
60% marketerów twierdzi, że inbound marketing, czyli m.in. SEO i treści na blogach to źródło leadów najwyższej jakości.
Jak to możliwe? Na blog firmowy trafiają najczęściej osoby z wyszukiwarki Google, które są zainteresowane opisywanym tematem. Poszukują określonego rozwiązania. Wiedzą, że mają jakiś problem. Potrzebują konkretnych odpowiedzi lub produktów. O wiele łatwiej trafić do takiego klienta ze swoją ofertą niż przykładowo — do osób, które scrollują tablicę na FB. Tu klient sam Ciebie szuka. To ogromna przewaga. Warto ją wykorzystać.
Blog firmowy to jedno z najważniejszych narzędzi do pozycjonowania strony w wyszukiwarce. Większa widoczność = więcej klientów.
Mogłabym wymieniać tak jeszcze długo. Pamiętaj, że blog to TWOJE miejsce w sieci, które nie zniknie. Media społecznościowe się zmieniają. Coraz częściej dochodzi do kradzieży kont.
Blog firmowy to bezpieczna przystań, która jest chętnie odwiedzana przez klientów (i dodatkowo wspiera SEO).
Jeśli nie wiesz, od czego zacząć prowadzenie bloga lub szukasz osoby, która Cię w tym wyręczy — jesteś w bardzo dobrym miejscu. Zajmuję się tym od ponad 10 lat. Prowadzę blogi dla firm z różnych branż. Skupiam swoją uwagę na SEO, ale też realnej wartości dla klientów, aspektach wizerunkowych oraz sprzedażowych. Blog firmowy to inwestycja, która powinna szybko się zwracać w postaci nowych leadów i wyższych przychodów.
Zawsze zaczynam od stworzenia strategii treści na blog. Jeśli zdecydujesz się na współpracę ze mną — otrzymujesz ją w cenie prowadzenia bloga. O szczegółach chętnie opowiem Ci podczas rozmowy lub spotkania online.
Zapraszam Cię do kontaktu!
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |