Copywriter z doświadczeniem | SEO | treści sprzedażowe  Kasia Grzech
  • Współpraca
    • Copywriting
    • Prowadzenie facebooka
    • Strategia komunikacji
    • Wsparcie marketingowe
    • Strategia treści na blog
    • Szkolenie SEO copywriting
  • Portfolio
  • O mnie
  • Blog
  • Kontakt
POBIERZ CHECKLISTĘ SEO
recenzja książki Artura Jabłońskiego
Zaktualizowano:7 czerwca 2019 przez katsin
Blog Copywritera, Książki marketingowe, Rozwój osobisty

Recenzja książki Artura Jabłońskiego

Do książki Artura Jabłońskiego ,,Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting” podchodziłam trochę jak do jeża. Leżała na mojej półce kilka dobrych tygodni i czekała, aż coś mnie do niej zmusi.

Po kilku lekturach tego typu wydawało mi się, że nic mnie już nie zaskoczy, a każda następna książka będzie wałkować te same wskazówki i reguły. I co? Bardzo miłe zaskoczenie! Dużo praktycznych informacji, zero lania wody, ciekawe przykłady, kilka uniwersalnych prawd i bardzo przyjemna forma.

Co więcej, w pakiecie dostałam dawkę motywacji. Wróciła mi ochota na kolejne pozycje na temat copywritingu. Dobrze wróży na przyszłość!

*Dzięki Artur za odczarowanie branżowej literatury.

Skąd te achy, czyli o czym można przeczytać w książce Jabłońskiego


Formatowanie tekstu w sieci

Moim zdaniem, najważniejszą kwestią są sprawy formalne. Niestety wiele osób tworząc treści, nie przykłada należytej uwagi do ich formatowania. I nie chodzi tu jedynie o amatorów czy właścicieli firm. Nawet przeglądając teksty copywriterów możemy znaleźć sporo „baboli”.

Artur w swojej książce dokładnie opisuje, jak powinien wyglądać czytelny tekst. Jaki wybrać font? Ile wersów powinien mieć idealny akapit? Co pogrubiać? Gdzie i po co wstawiać grafiki?

Majstersztyk. Jako osoba, która przykłada dużą uwagę do kwestii formatowania, także dowiedziałam się sporo nowych rzeczy, które mam nadzieję, zostaną ze mną na dłużej.

Tworzenie skutecznych nagłówków i CTA

Kolejny, doskonale przygotowany materiał. Porad na temat Nagłówków i Call to Action widziałam już wiele, jednak dzięki ciekawym, praktycznym przykładom informacje zawarte w książce są bardzo łatwo przyswajalne. Oba rozdziały zajmują ponad 1/3 książki (około 60 stron) i są bardzo obficie nasączone wartościowymi poradami. Samo mięso. Proste, ale też nieoczywiste rady, które z powodzeniem możemy bardzo szybko wcielić do swojej codziennej pracy.

Postanowienie na najbliższy czas? Będę testować CTA w pierwszej osobie, czyli:

  • zamiast Napisz do mnie, użyję wyrażenia Chcę nauczyć się pisać skuteczne treści
  • zamiast Zamów i zyskaj rabat, użyję wyrażenia Chcę otrzymać rabat 50%

Według autora jest to jedna ze skuteczniejszych metod nakłonienia Klienta do konwersji.

Powyższe informacje były dla mnie kluczowe. Jednak w książce, mimo, iż nie należy do opasłych, można znaleźć dużo więcej m.in. odpowiedzi na poniższe pytania:

  • Jak ludzie czytają w Internecie? Gdzie na stronie umieścić najistotniejsze informacje, które chcemy przekazać?
  • Jak poznać i zrozumieć swojego odbiorcę? Czym są persony i jak je wyznaczać? Skąd wiedzieć czego potrzebuje nasz czytelnik?
  • Czy długość ma znaczenie? 😉
  • Dlaczego warto pisać prostym językiem?
  • Jak umiejętnie składać obietnicę czytelnikowi? Jak pokazać korzyści naszej marki, produktów lub usług?
  • W jaki sposób potwierdzać przedstawione korzyści?

Komu polecam książkę Artura Jabłońskiego?

Książkę Artura Jabłońskiego polecam wszystkim, którzy tworzą własne treści w sieci. Zarówno specjaliści, jak i amatorzy znajdą w niej coś dla siebie. Od blogerów, influencerów, przez marketingowców i copywriterów, aż po właścicieli małych i dużych firm, którzy chcą przygotowywać dobre i przyciągające teksty.

Recenzja książki Artura Jabłońskiego

Mieliście okazję czytać książkę Artura? Koniecznie dajcie znać czego ciekawego się z niej dowiedzieliście i co dla Was było tą „perełką”, która zostanie z Wami na dłużej. Jestem bardzo ciekawa!

PS. Recenzja książki Artura Jabłońskiego to początek serii na temat publikacji marketingowych, po które sięgam. Lektur tego typu czytam sporo. Jak napisałam we wstępie, jedne są lepsze, inne gorsze. Chętnie przybliżę Wam moje spostrzeżenia na ten temat. 

książki dla copywriterów recenzja

Poprzedni artykułJak prowadzić blog firmowy, aby wzmocnić wizerunek marki?jak prowadzić blog firmowyNastępny artykuł Jak pisać teksty SEO, które pozycjonują?jak pisać teksty seo

Co na blogu?

To miejsce, w którym podpowiadam jak tworzyć skuteczne i atrakcyjne dla odbiorców treści.

Dzielę się tu swoją wiedzą copywriterską i marketingową.

Piszę o nowych tendencjach, uniwersalnych prawdach, publikacjach marketingowych, ciekawych narzędziach i eventach branżowych.

Czasem wdziera się jakiś lifestyle, ale raczej stawiam na „mięso”.

 

Ostatnie wpisy

7 realnych korzyści z prowadzenia bloga firmowego9 stycznia 2023
Jak wygląda praca copywritera w praktyce?21 grudnia 2022
Trendy SEO w 2022/2023 roku, które pomogą Ci lepiej pozycjonować stronę30 stycznia 2022

Tagi

blog firmowy content marketing copywriting crm event freelancer inluencer marketing jak zostać copywriterem książki dla copywriterów marketing marketing dla MŚP marketing lokalny narzędzia marketingowe organizacja pracy praca copywritera recenzja seo strategia marketingowa strona internetowa teksty na strony internetowe własna perspektywa
© Copyright by katsin 2017-2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Polityka Prywatności

Ta strona korzysta z plików cookies aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek?
Tak NiePolityka prywatności
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT