katsin.pl – copywriter Opole | blog o pisaniu
  • Współpraca
    • Copywriting
    • Prowadzenie facebooka
    • Strategia komunikacji
    • Wsparcie marketingowe
  • Portfolio
  • O mnie
  • Blog
  • Kontakt
recenzja książki Artura Jabłońskiego

Recenzja książki Artura Jabłońskiego

Do książki Artura Jabłońskiego ,,Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting” podchodziłam trochę jak do jeża. Leżała na mojej półce kilka dobrych tygodni i czekała, aż coś mnie do niej zmusi.

Po kilku lekturach tego typu wydawało mi się, że nic mnie już nie zaskoczy, a każda następna książka będzie wałkować te same wskazówki i reguły. I co? Bardzo miłe zaskoczenie! Dużo praktycznych informacji, zero lania wody, ciekawe przykłady, kilka uniwersalnych prawd i bardzo przyjemna forma.

Co więcej, w pakiecie dostałam dawkę motywacji. Wróciła mi ochota na kolejne pozycje na temat copywritingu. Dobrze wróży na przyszłość!

*Dzięki Artur za odczarowanie branżowej literatury.

Skąd te achy, czyli o czym można przeczytać w książce Jabłońskiego


Formatowanie tekstu w sieci

Moim zdaniem, najważniejszą kwestią są sprawy formalne. Niestety wiele osób tworząc treści, nie przykłada należytej uwagi do ich formatowania. I nie chodzi tu jedynie o amatorów czy właścicieli firm. Nawet przeglądając teksty copywriterów możemy znaleźć sporo „baboli”.

Artur w swojej książce dokładnie opisuje, jak powinien wyglądać czytelny tekst. Jaki wybrać font? Ile wersów powinien mieć idealny akapit? Co pogrubiać? Gdzie i po co wstawiać grafiki?

Majstersztyk. Jako osoba, która przykłada dużą uwagę do kwestii formatowania, także dowiedziałam się sporo nowych rzeczy, które mam nadzieję, zostaną ze mną na dłużej.

Tworzenie skutecznych nagłówków i CTA

Kolejny, doskonale przygotowany materiał. Porad na temat Nagłówków i Call to Action widziałam już wiele, jednak dzięki ciekawym, praktycznym przykładom informacje zawarte w książce są bardzo łatwo przyswajalne. Oba rozdziały zajmują ponad 1/3 książki (około 60 stron) i są bardzo obficie nasączone wartościowymi poradami. Samo mięso. Proste, ale też nieoczywiste rady, które z powodzeniem możemy bardzo szybko wcielić do swojej codziennej pracy.

Postanowienie na najbliższy czas? Będę testować CTA w pierwszej osobie, czyli:

  • zamiast Napisz do mnie, użyję wyrażenia Chcę nauczyć się pisać skuteczne treści
  • zamiast Zamów i zyskaj rabat, użyję wyrażenia Chcę otrzymać rabat 50%

Według autora jest to jedna ze skuteczniejszych metod nakłonienia Klienta do konwersji.

Powyższe informacje były dla mnie kluczowe. Jednak w książce, mimo, iż nie należy do opasłych, można znaleźć dużo więcej m.in. odpowiedzi na poniższe pytania:

  • Jak ludzie czytają w Internecie? Gdzie na stronie umieścić najistotniejsze informacje, które chcemy przekazać?
  • Jak poznać i zrozumieć swojego odbiorcę? Czym są persony i jak je wyznaczać? Skąd wiedzieć czego potrzebuje nasz czytelnik?
  • Czy długość ma znaczenie? 😉
  • Dlaczego warto pisać prostym językiem?
  • Jak umiejętnie składać obietnicę czytelnikowi? Jak pokazać korzyści naszej marki, produktów lub usług?
  • W jaki sposób potwierdzać przedstawione korzyści?

Komu polecam książkę Artura Jabłońskiego?

Książkę Artura Jabłońskiego polecam wszystkim, którzy tworzą własne treści w sieci. Zarówno specjaliści, jak i amatorzy znajdą w niej coś dla siebie. Od blogerów, influencerów, przez marketingowców i copywriterów, aż po właścicieli małych i dużych firm, którzy chcą przygotowywać dobre i przyciągające teksty.

Recenzja książki Artura Jabłońskiego

Mieliście okazję czytać książkę Artura? Koniecznie dajcie znać czego ciekawego się z niej dowiedzieliście i co dla Was było tą „perełką”, która zostanie z Wami na dłużej. Jestem bardzo ciekawa!

PS. Recenzja książki Artura Jabłońskiego to początek serii na temat publikacji marketingowych, po które sięgam. Lektur tego typu czytam sporo. Jak napisałam we wstępie, jedne są lepsze, inne gorsze. Chętnie przybliżę Wam moje spostrzeżenia na ten temat. 

książki dla copywriterów recenzja

Poprzedni wpisJak prowadzić blog firmowy, aby wzmocnić wizerunek marki?jak prowadzić blog firmowyNastępny wpis Jak pisać teksty SEO, które pozycjonują?jak pisać teksty seo

Co na blogu?

To miejsce, w którym podpowiadam jak tworzyć skuteczne i atrakcyjne dla odbiorców treści.

Dzielę się tu swoją wiedzą copywriterską i marketingową.

Piszę o nowych tendencjach, uniwersalnych prawdach, publikacjach marketingowych, ciekawych narzędziach i eventach branżowych.

Czasem wdziera się jakiś lifestyle, ale raczej stawiam na „mięso”.

 

Najnowsze wpisy

SEO przewodnik. Jak wybrać słowa kluczowe do tekstu?6 grudnia 2020
Jak pisać bardziej przyjazne teksty? Triki copywritera.29 lipca 2020
Najczęściej popełniane błędy w tekstach na stronach internetowych.4 listopada 2019

Tagi

blog firmowy content marketing copywriting crm event freelancer inluencer marketing książki dla copywriterów marketing marketing dla MŚP marketing lokalny narzędzia marketingowe organizacja pracy praca copywritera recenzja seo strategia marketingowa strona internetowa teksty na strony internetowe
© Copyright by katsin 2017-2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Polityka Prywatności