Copywriter z doświadczeniem | SEO | treści sprzedażowe  Kasia Grzech
  • Współpraca
    • Copywriting
    • Prowadzenie facebooka
    • Strategia komunikacji
    • Wsparcie marketingowe
    • Strategia treści na blog
    • Szkolenie SEO copywriting
  • Portfolio
  • O mnie
  • Blog
  • Kontakt
POBIERZ CHECKLISTĘ SEO
Inbound Marketing copywriter
Zaktualizowano:18 września 2019 przez katsin
Blog Copywritera, Marketing

Inbound Marketing – strategia, którą musisz poznać

Inbound marketing to przyszłość. Tezę od lat powtarzaj od lat powtarzana jest przez marketerów na całym świecie. Jak to się ma do naszej polskiej rzeczywistości? Czy faktycznie strategia wypiera klasyczne metody promocji? Czy każdy może wprowadzić ją do swojej firmy?

Na te i wiele innych pytań postaram się odpowiedzieć w poniższym artykule. Jedno jest pewne. Każdy, kto prowadzi działalność, powinien zagadnienie Inbound Marketingu przynajmniej poznać.

 

Inbound Marketing kontra Outbound Marketing

Zacznijmy od krótkich definicji obu strategii.

Inbound marketing to inaczej marketing przychodzący. Polega na podejmowaniu działań, które pozwolą odbiorcy samodzielnie odnaleźć nasz produkt. Nie narzuca się klientom. Przyciąga jedynie tych, którzy są zainteresowani treścią. 

Outbound marketing to tradycyjna forma marketingu. Polega na przekazywaniu oferty klientom za pomocą reklamy i promocji. Komunikat reklamowy jest tworzony z myślą o szerokim gronie odbiorców. Trafia do wszystkich, bez względu na zainteresowanie produktem.

Świat reklamy przechodzi rewolucję

Dzisiejszy konsument radykalnie różni się od tego sprzed kilku lat. Wykształciliśmy w sobie odporność na bzdury. Nie zwracamy uwagi na reklamy. Uważamy, że banery szpecą przestrzeń miejską. Ulotki wyrzucamy prosto do kosza. Nie reagujemy na cold calling. W Internecie blokujemy wszelkie wyskakujące okienka i reklamy. Nie klikamy tam, gdzie każą nam klikać.   

Jak zatem możemy trafić do potencjalnych klientów?

Marketerzy zza oceanu mówią wprost: należy zaprzestać działań z zakresu Outbound Marketingu. Taka forma reklamy jest dla dzisiejszego odbiorcy uciążliwa i mało atrakcyjna. Dodatkowo trafia do niewielkiej liczby odbiorców, którzy faktycznie są zainteresowani przekazem. Przy dużym nakładzie finansowym, przynosi niewielkie skutki. Zamiast budować pozytywny obraz marki, działa odwrotnie. Odstrasza potencjalnych klientów.

 

Siła reklamy w Internecie

Działania marketingowe muszą opierać się na jednej, podstawowej kwestii. Potencjalny klient z łatwością powinien natrafić na naszą markę w sieci.  

Uwaga! To oczywiście nie wszystko. Nie poprzestajemy na stworzeniu strony internetowej oraz konta społecznościowego na Facebooku. Właśnie w tym miejscu do gry wchodzi strategia Inbound Marketingu. Wartościowe i estetyczne opakowanie naszego produktu, do którego klient dociera samodzielnie, to główny cel naszych działań.

Narzędzia Inbound Marketingu

Głównym filarem strategii jest wartościowy content. Tworzenie oryginalnych i aktualnych treści sprawia, że odbiorca pozostaje z marką na dłużej.

Nie mam w tym miejscu na myśli jedynie artykułów specjalistycznych (choć właśnie ich najczęściej poszukują Internauci).

Wartościowy content to także m.in. różnorodne grafiki, infografiki, zbiory porad, videoblogi i tutoriale. Treść musi być przydatna dla odbiorcy oraz spójna z misją marki.

content is king

Oczywiście nawet najbardziej niepowtarzalny przekaz sam nie wpadnie w ręce czytelników. Należy mu w tej kwestii troszkę pomóc.

Content łączymy z działaniami SEO oraz skuteczną formą promocji w różnorodnych kanałach informacyjnych.

Jakie kanały możemy wykorzystać?

  • media społecznościowe
  • fora dyskusyjne
  • serwisy video (wideoblogi na YouTube obecnie cieszą się ogromną popularnością wśród internautów)
  • blogi tematyczne, blogi specjalistyczne
  • grupy społecznościowe

Wartościowy content, SEO oraz działanie na wielu obszarach uzupełniamy o  jeszcze jeden ważny element. Prowadzimy statystykę i analizę naszych działań. Tylko w ten sposób możemy sprawdzić, co w rzeczywistości jest atrakcyjne dla naszych odbiorców.

inbound marketing

Jak rozpocząć działania w zakresie Inbound Marketingu?

Zakładam, że masz już własną witrynę w sieci oraz konto firmowe na Facebooku. Te elementy są w dzisiejszych czasach absolutną podstawą marketingu w Internecie.

Zacznij od zmian na swojej stronie:

  1. Po pierwsze stwórz miejsce, w którym będziesz mógł umieszczać regularnie wartościowy content. Mogą to być aktualności, blog, informacje z branży. Pamiętaj, aby treść była atrakcyjna dla Twoich odbiorców. Odpowiedz na najczęściej zadawane pytania klientów. Ciekawe informacje przyciągną uwagę i zatrzymają czytelnika na dłużej.
    Zerknij na inny mój wpis na ten temat: Co umieścić na stronie internetowej?
  1. Pamiętaj, aby być widocznym w sieci. Bardzo ważnym elementem jest trzymanie się zasad SEO, najlepiej już od samego początku. Pozycjonuj się na różnorodne frazy kluczowe. Zamieszczaj odnośniki w tekstach. Stwórz mapę linków, które pokierują odbiorcę do kolejnych artykułów.
    Jeżeli nie masz na to czasu lub z pisaniem jesteś na bakier, zaproś do współpracy copywritera.
  1. Poświęć chwilę na estetykę. Przejrzyj strony branżowe konkurencji. Postaraj się stworzyć spójny obraz wizualny własnej marki. Jeżeli nie masz do dyspozycji grafików, zleć pracę freelancerom. Spójne logo, strona, banery na kontach społecznościowych potwierdzą tożsamość Twojej firmy. Pamiętaj, najwięcej odbiorców przyciąga uniwersalna szata graficzna.

Popracuj nad swoimi profilami firmowymi w mediach społecznościowych:

  • Szukaj nowych możliwości

Konto na Facebooku to w dzisiejszych czasach naprawdę niewiele. Przyjrzyj się także innym serwisom: YouTube, Twitter, Pinterest, Instagram, LinkedIN itd. Zacznij nagrywać filmiki instruktażowe, podcasty. Działaj na kilku obszarach, dzięki temu dotrzesz do większej ilości zainteresowanych osób. 

  • Stwórz plan komunikacji

Dokładnie zaplanuj posty na minimum miesiąc do przodu. Zastanów się nad stworzeniem serii, która zachęci odbiorców do obserwowania Twojego profilu. Pracuj nad tworzeniem wartościowego przekazu. Twórz infografiki, zbiory porad, organizuj wydarzenia w mediach społecznościowych (np. 30-dniowe wyzwania tematyczne).

  • Zbuduj społeczność wokół swojej marki. Zgromadź wokół firmy stałych klientów. Poczucie wspólnoty i możliwość interakcji pomiędzy członkami społeczności przynosi zaskakujące efekty. Przykładem jest m.in. Choda-Gang – Ewy Chodakowskiej. Przyjrzyj się kontom tych, którzy osiągnęli w zakresie mediów społecznościowych sukces. Oczywiście nie chodzi o to, aby kogokolwiek naśladować. Z dobrze funkcjonujących Fanpage możesz wyciągnąć ciekawe wnioski, które zainspirują Cię do działań na własnym podwórku.

Na dobry początek powinno wystarczyć. Co najlepsze, powyższe działania wcale nie wymagają dużych nakładów finansowych. Inbound Marketing kosztuje dużo mniej niż zlecanie reklam w klasycznych mediach.

Jako copywriter, oczywiście zachęcam do inwestowania w wartościowy content. Z przyjemnością pomogę przygotować kilka ciekawych tekstów na Wasze strony firmowe. Zainteresowanych zapraszam do kontaktu.

Pozostałych zachęcam do obserwowania mojego profilu na FB. Temat niejednokrotnie pojawi się jeszcze w moich wpisach.

content marketing marketing dla MŚP strategia marketingowa

Poprzedni artykułJak pozycjonować lokalną firmę w sieci?Jak pozycjonować lokalną firmę w sieci?Następny artykuł Influencer Live Poznań 2019 – relacja z wydarzeniainfluencer live poznan 2019_katsinrelacja

Co na blogu?

To miejsce, w którym podpowiadam jak tworzyć skuteczne i atrakcyjne dla odbiorców treści.

Dzielę się tu swoją wiedzą copywriterską i marketingową.

Piszę o nowych tendencjach, uniwersalnych prawdach, publikacjach marketingowych, ciekawych narzędziach i eventach branżowych.

Czasem wdziera się jakiś lifestyle, ale raczej stawiam na „mięso”.

 

Ostatnie wpisy

7 realnych korzyści z prowadzenia bloga firmowego9 stycznia 2023
Jak wygląda praca copywritera w praktyce?21 grudnia 2022
Trendy SEO w 2022/2023 roku, które pomogą Ci lepiej pozycjonować stronę30 stycznia 2022

Tagi

blog firmowy content marketing copywriting crm event freelancer inluencer marketing jak zostać copywriterem książki dla copywriterów marketing marketing dla MŚP marketing lokalny narzędzia marketingowe organizacja pracy praca copywritera recenzja seo strategia marketingowa strona internetowa teksty na strony internetowe własna perspektywa
© Copyright by katsin 2017-2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Polityka Prywatności

Ta strona korzysta z plików cookies aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek?
Tak NiePolityka prywatności
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT