Inbound Marketing – strategia, którą musisz poznać

Inbound marketing to przyszłość. Tezę od lat powtarzaj od lat powtarzana jest przez marketerów na całym świecie. Jak to się ma do naszej polskiej rzeczywistości? Czy faktycznie strategia wypiera klasyczne metody promocji? Czy każdy może wprowadzić ją do swojej firmy?

Na te i wiele innych pytań postaram się odpowiedzieć w poniższym artykule. Jedno jest pewne. Każdy, kto prowadzi działalność, powinien zagadnienie Inbound Marketingu przynajmniej poznać.

Inbound Marketing kontra Outbound Marketing

Zacznijmy od krótkich definicji obu strategii.

Inbound marketing to inaczej marketing przychodzący. Polega na podejmowaniu działań, które pozwolą odbiorcy samodzielnie odnaleźć nasz produkt. Nie narzuca się klientom. Przyciąga jedynie tych, którzy są zainteresowani treścią.

Outbound marketing to tradycyjna forma marketingu. Polega na przekazywaniu oferty klientom za pomocą reklamy i promocji. Komunikat reklamowy jest tworzony z myślą o szerokim gronie odbiorców. Trafia do wszystkich, bez względu na zainteresowanie produktem.

Świat reklamy przechodzi rewolucję

Dzisiejszy konsument radykalnie różni się od tego sprzed kilku lat. Wykształciliśmy w sobie odporność na bzdury. Nie zwracamy uwagi na reklamy. Uważamy, że banery szpecą przestrzeń miejską. Ulotki wyrzucamy prosto do kosza. Nie reagujemy na cold calling. W Internecie blokujemy wszelkie wyskakujące okienka i reklamy. Nie klikamy tam, gdzie każą nam klikać.   

Jak zatem możemy trafić do potencjalnych klientów?

Marketerzy zza oceanu mówią wprost: należy zaprzestać działań z zakresu Outbound Marketingu. Taka forma reklamy jest dla dzisiejszego odbiorcy uciążliwa i mało atrakcyjna. Dodatkowo trafia do niewielkiej liczby odbiorców, którzy faktycznie są zainteresowani przekazem. Przy dużym nakładzie finansowym, przynosi niewielkie skutki. Zamiast budować pozytywny obraz marki, działa odwrotnie. Odstrasza potencjalnych klientów.

Siła reklamy w Internecie

Działania marketingowe muszą opierać się na jednej, podstawowej kwestii. Potencjalny klient z łatwością powinien natrafić na naszą markę w sieci.

Uwaga! To oczywiście nie wszystko. Nie poprzestajemy na stworzeniu strony internetowej oraz konta społecznościowego na Facebooku. Właśnie w tym miejscu do gry wchodzi strategia Inbound Marketingu. Wartościowe i estetyczne opakowanie naszego produktu, do którego klient dociera samodzielnie, to główny cel naszych działań.

Narzędzia Inbound Marketingu

Głównym filarem strategii jest wartościowy content. Tworzenie oryginalnych i aktualnych treści sprawia, że odbiorca pozostaje z marką na dłużej.

Nie mam w tym miejscu na myśli jedynie artykułów specjalistycznych (choć właśnie ich najczęściej poszukują Internauci).

Wartościowy content to także m.in. różnorodne grafiki, infografiki, zbiory porad, videoblogi i tutoriale. Treść musi być przydatna dla odbiorcy oraz spójna z misją marki.

Oczywiście nawet najbardziej niepowtarzalny przekaz sam nie wpadnie w ręce czytelników. Należy mu w tej kwestii troszkę pomóc.

Content łączymy z działaniami SEO oraz skuteczną formą promocji w różnorodnych kanałach informacyjnych.

Jakie kanały możemy wykorzystać?

  • media społecznościowe
  • fora dyskusyjne
  • serwisy video (wideoblogi na YouTube obecnie cieszą się ogromną popularnością wśród internautów)
  • blogi tematyczne, blogi specjalistyczne
  • grupy społecznościowe

Wartościowy content, SEO oraz działanie na wielu obszarach uzupełniamy o  jeszcze jeden ważny element. Prowadzimy statystykę i analizę naszych działań. Tylko w ten sposób możemy sprawdzić, co w rzeczywistości jest atrakcyjne dla naszych odbiorców.

Jako copywriter, oczywiście zachęcam do inwestowania w wartościowy content. Z przyjemnością pomogę przygotować kilka ciekawych tekstów na Wasze strony firmowe. Zainteresowanych zapraszam do kontaktu.

Pozostałych zachęcam do obserwowania mojego profilu na FB. Temat niejednokrotnie pojawi się jeszcze w moich wpisach.

Kasia Grzech
Kasia Grzech

Copywriterka i specka od SEO z ponad 14-letnim doświadczeniem. Uczę innych, jak tworzyć skuteczne treści, które brylują na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce Google. Organizuję #seoŚrody, na których oswajam tematy związane z pozycjonowaniem, przekładając trudne definicje SEO na prosty, zjadliwy język.

Artykuły: 42

Dodaj komentarz