Copywriter z doświadczeniem | SEO | treści sprzedażowe  Kasia Grzech
  • Współpraca
    • Copywriting
    • Prowadzenie facebooka
    • Strategia komunikacji
    • Wsparcie marketingowe
    • Strategia treści na blog
    • Szkolenie SEO copywriting
  • Portfolio
  • O mnie
  • Blog
  • Kontakt
POBIERZ CHECKLISTĘ SEO
influencer live poznan 2019_katsinrelacja
Zaktualizowano:18 września 2019 przez katsin
Blog Copywritera, Marketing, Rozwój osobisty, Wydarzenia marketingowe

Influencer Live Poznań 2019 – relacja z wydarzenia

Jak zarabiać na prowadzeniu bloga? Co łączy statystykę, blogowanie i sprzedaż? Jak się nie dać hejterom i twórczej depresji? Jak pozyskiwać kasę na swoje projekty? Czym są czasy zero clic, a czym jest strategia Growth Hacking? Na te, i wiele innych pytań usłyszałam odpowiedzi w miniony weekend.
Inluencer Live Poznań 2019 to pierwsze wydarzenie tego typu, w którym miałam przyjemność uczestniczyć. Pierwsze, ale nie ostatnie. Szczerze? Emocje trzymają mnie nadal, a jest to mój ulubiony wskaźnik dobrych decyzji i miejsc, do których warto wracać.

Influencer Live Poznań 2019- co to takiego?

Zacznę od kilku słów na temat samego wydarzenia. Influencer Live Poznań to kontynuacja Blog Conference Poznań. Nie mam pojęcia dlaczego zmieniono nazwę. Gdybam, że jest to kwestia poszerzenia grona zainteresowanych o twórców działających wyłącznie w mediach społecznościowych lub na YT.

Co do tegorocznej edycji, do dyspozycji uczestników oddano 4 sale plus pokaźnej wielkości hol. Wystąpiło około 60 prelegentów. Wśród nich przedstawiciele praktycznie wszystkich internetowych kanałów komunikacyjnych. Od autorów książek, po popularnych YouTuberów, którzy osiągnęli niebagatelny sukces, aż po pracowników agencji i ludzi, którzy zawodowo zajmują się zarówno blogowaniem, jak i budowaniem fantastycznych, osobistych marek.

Kreatywność vs. sprzedaż, czyli kim jest Influencer w dzisiejszych czasach?

Kim jest Influencer w dzisiejszych czasach? To pytanie pojawiło się w mojej głowie tuż po pierwszej prelekcji, na którą udało nam się dotrzeć. Ola Budzyńska (PaniSwojegoCzasu) podczas wystąpienia o chwytliwym tytule „Od zera do 2 mln rocznie z bloga. Bloguj, twórz i zarabiaj” uzmysłowiła mi jedną bardzo istotną rzecz. W dzisiejszych czasach kasę robi się na PRODUKTACH.

Webinary, szkolenia, ebooki, plannery, tabelki, listy przykazań, książki – to w tym tkwi sekret sukcesu twórców internetowych, szczególnie jeśli chodzi o klasyczne blogi. Przykładem może być Michał Szafrański, którego kariera nabrała tempa po wydaniu książki „Finansowy Ninja”. Publikacja sprzedała się w ponad 70.000 egzemplarzach, bez pomocy jakiegokolwiek wydawnictwa! Youtuberzy sprzedają koszulki, gwiazdy Instagrama zakładają marki odzieżowe, blogerzy wydają książki, ebooki i nagrywają podcasty. I co? I bardzo dobrze, bo zgodnie ze wskazaniami Pawła Tkaczyka, najlepiej jeżeli działamy na wszystkich obszarach jednocześnie.
Inluencer Live Poznań
Slajd autorstwa Pawła Tkaczyka, Inluencer Live Poznań 2019

Jeżeli Pawła jakimś cudem jeszcze nie znacie i nie widzieliście nigdy jego wystąpień, powiem tylko tyle – tego nie można przegapić. Lew sceny, naczelny Batman polskiej blogosfery ;D i to dosłownie!  Niestety nie znam jeszcze jego publikacji książkowych, jednak po tym, co pokazał na #ILPoznan z przyjemnością się z nimi zapoznam. Nawet rozsypane slajdy nie ujęły mu wigoru. Oglądanie takich wystąpień to po prostu czysta przyjemność. 

Wracając jednak do tematu obowiązkowych predyspozycji dzisiejszego influencera, podczas większości wystąpień namiętnie powtarzała się korelacja twórczej kreacji i umiejętnej sprzedaży.

Dzisiejszy twórca internetowy musi mieć w małym paluszku podstawy marketingu, potrafić budować strategię i dobrze znać swoich odbiorców. Nie unikniemy analityki i pozycjonowania. Algorytmy niestety są coraz bardziej rygorystyczne. Rynek po prostu się zapełnia i nie ma miejsca na robienie czegokolwiek na pół gwizdka.

Prelegenci grzmieli: dziś content ustępuje umiejętności sprzedaży, to ona zaczyna grać pierwsze skrzypce. Musimy robić to umiejętnie, bo samo „pieczenie ciasteczek” nie utoruje nam drogi do internetowego sukcesu.

Inluencer Live Poznań
Zdjęcia autorstwa: Grzegorz Chudzik, okiem obiektywu
Influencer Live Poznań

Zagrożenia w świecie influencerów

Oprócz predyspozycji sprzedażowych (i kreatywnych, rzecz jasna) praca twórców internetowych niesie ze sobą coraz to więcej zagrożeń. Od fake newsów i trudności w dotarciu do odpowiednich źródeł (na ten temat świetnie wystąpienie dała Janina Bąk), aż po walkę z hejtem i depresję, która może być efektem coraz to wyższych oczekiwań publiczności.

Z punktu widzenia obserwatora cieszę się, że podczas konferencji nie zabrakło tak trudnych tematów, które odczarowują influencerski świat. Szczególnie jeżeli o problemach mówią tak cenieni twórcy, jak czołowy polski youtuber Krzysztof Gonciarz. Jego wyznania na temat gorszego samopoczucia, pieszczotliwie nazywanego „dziurą”, spotkały się z dużym zrozumieniem zarówno ze strony widzów, jak i uczestników wydarzenia.

Pitu, pitu czy dawka porządnej wiedzy?

Jadąc na Inluencer Live Poznań nie byłam do końca pewna czego mogę się spodziewać. Chciałam zobaczyć jak wyglądają tego typu imprezy, posłuchać kilku wykładów i nauczyć się czegoś nowego. Co, jako marketer, wyciągnęłam z całego wydarzenia?

Przede wszystkim obraz kondycji dzisiejszego influencer marketingu oraz motywację do rozpoczęcia działań pt. „własna marka”. Uważam, że i tak jest to całkiem sporo. Mimo tego, iż nie usłyszałam tam prelekcji, które były wypełnione samym „mięsem”, wróciłam z wielkim uśmiechem na twarzy.

Niestety wydarzenia w 4 salach mają miejsce jednocześnie i nie da się być wszędzie. Z pewnością wiele mnie ominęło, jednak to, co dostałam, daje mi swoistą satysfakcję. Oprócz wspomnianych wyżej wystąpień „zaliczyłam” także: Martę Soję i jej rady w kwestii pozyskiwania partnerów (bardzo przydatne), Szymona Słowika i jego pozycjonowanie  (tak, tak od jutra zacznę pozyskiwać te cholerne linki dofollow) oraz na koniec Jasona Hunta, który stanowił dla mnie wspaniałą klamrę* dla całego mojego dotychczasowego doświadczenia ze światem blogosfery.

*Blog Jasona Hunta (Kominka) był pierwszym, z jakim miałam styczność (miałam 14lat).

Inluencer Live Poznań
Zdjęcia autorstwa: Grzegorz Chudzik, okiem obiektywu

Czy warto jechać na Inluencer Live Poznań?

Jeżeli zastanawiacie się czy warto odwiedzać tego typu wydarzenia – zdecydowanie zachęcam. Oczywiście, że warto! Szczególnie jeżeli jesteś internetowym twórcą. Podczas konferencji panuje niezwykle przyjazna i otwarta atmosfera. Wszyscy uczestnicy i prelegenci są bardzo mili. Do każdego można podejść, zapytać o nurtujące nas tematy, wymienić się kontaktem.

Organizatorzy, oprócz wystąpień zapewniają sporo dodatkowych atrakcji. W holu wystawieni są wszyscy sponsorzy i partnerzy wydarzenia. Dla zainteresowanych w trakcie prelekcji odbywały się warsztaty m.in. z robienia makram. Wieczorem miała miejsce Gala Twórców oraz huczne after party, podczas którego w jeszcze luźniejszej atmosferze można było poznać kilka fajnych, ciekawych osób.

INLUENCER LIVE POZNAŃ
Zdjęcia autorstwa: Grzegorz Chudzik, okiem obiektywu
Zdjęcia autorstwa: Grzegorz Chudzik, okiem obiektywu

Całość bardzo na plus. Pozostaje mi podziękować wszystkim prelegentom, uczestnikom oraz organizatorom. Wykonaliście kawał dobrej roboty.
Z niecierpliwością czekam na kolejną edycję!

Jeżeli zajrzą tu osoby, które były na IL Poznań – dajcie znać co mnie ciekawego opuściło i zostawcie namiary na swoje blogi, insta, kanały na YT – chętnie poznam bliżej 😉 Do następnego!

event inluencer marketing

Poprzedni artykułInbound Marketing - strategia, którą musisz poznaćInbound Marketing copywriterNastępny artykuł Jak prowadzić blog firmowy, aby wzmocnić wizerunek marki?jak prowadzić blog firmowy

Co na blogu?

To miejsce, w którym podpowiadam jak tworzyć skuteczne i atrakcyjne dla odbiorców treści.

Dzielę się tu swoją wiedzą copywriterską i marketingową.

Piszę o nowych tendencjach, uniwersalnych prawdach, publikacjach marketingowych, ciekawych narzędziach i eventach branżowych.

Czasem wdziera się jakiś lifestyle, ale raczej stawiam na „mięso”.

 

Ostatnie wpisy

7 realnych korzyści z prowadzenia bloga firmowego9 stycznia 2023
Jak wygląda praca copywritera w praktyce?21 grudnia 2022
Trendy SEO w 2022/2023 roku, które pomogą Ci lepiej pozycjonować stronę30 stycznia 2022

Tagi

blog firmowy content marketing copywriting crm event freelancer inluencer marketing jak zostać copywriterem książki dla copywriterów marketing marketing dla MŚP marketing lokalny narzędzia marketingowe organizacja pracy praca copywritera recenzja seo strategia marketingowa strona internetowa teksty na strony internetowe własna perspektywa
© Copyright by katsin 2017-2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Polityka Prywatności

Ta strona korzysta z plików cookies aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek?
Tak NiePolityka prywatności
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT