Copywriter z doświadczeniem | SEO | treści sprzedażowe  Kasia Grzech
  • Współpraca
    • Copywriting
    • Prowadzenie facebooka
    • Strategia komunikacji
    • Wsparcie marketingowe
    • Strategia treści na blog
    • Szkolenie SEO copywriting
  • Portfolio
  • O mnie
  • Blog
  • Kontakt
POBIERZ CHECKLISTĘ SEO
Jak pozycjonować lokalną firmę w sieci?
Zaktualizowano:18 września 2019 przez katsin
Marketing

Jak pozycjonować lokalną firmę w sieci?

Dlaczego przedsiębiorcy nie wykorzystują potencjału sieci do promocji lokalnego biznesu?

Wielu uważa, że jest to zbyt karkołomne i kosztowne. Trzeba się na tym znać, ceny pozycjonowania strony są zbyt duże, a grupa odbiorców jest rozproszona. Nic bardziej mylnego. Internet oferuje masę możliwości skierowanych do lokalnych przedsiębiorców. Zarówno niewielkie firmy, jak i miejscowi usługodawcy mogą bez problemu przebić się do swoich potencjalnych klientów w sieci. Nie będzie potrzebna fortuna i cały sztab ludzi. Wystarczy wprowadzić w swoich działaniach kilka drobnych zmian.

Jak pozycjonować lokalną firmę w sieci?

Musisz działać kompleksowo. Do wykorzystania masz kilka kanałów:

  • stronę internetową firmy;
  • wizytówkę w Gogole Moja Firma;
  • katalogi firmowe;
  • social media;
  • lokalne serwisy informacyjne, zaprzyjaźnione portale i media. 
Jak pozycjonować lokalną firmę w sieci?

Strona internetowa firmy

Twoja strona internetowa to oczywiście jedno z ważniejszych miejsc w sieci. To, czy wykorzystasz jej potencjał zależy w 100% od Ciebie. Aby strona www była dobrze klasyfikowana przez Google musisz pamiętać o kilku istotnych elementach. 

  • Zadbaj o zakładkę kontakt, w której zamieścisz dokładną lokalizację swojej firmy oraz ewentualną mapkę dojazdu. Warto podać również: telefon stacjonarny, NIP, adresy e-mail oraz wszelkie pozostałe dane, które pozwolą na swobodną lokalizację Twojej firmy.
  • Umieść podstawowe dane kontaktowe (adres) w stopce strony.
  • Wprowadź lokalne frazy kluczowe np. copywriter Opole, pisanie tekstów Opole itd.

Gdzie najlepiej je dodawać? Przede wszystkim należy zadbać o zakładki informacyjne tj. historia firmy, kontakt, usługi. Umiejętne wplatanie nazwy firmy i lokalizacji, bez ingerencji w sens treści to przepis na sukces Twojej strony.

 

Pamiętaj! Bardzo istotnym elementem jest spójność wszystkich danych lokalizacyjnych na naszej witrynie. Pomimo tego, iż roboty Google są przychylne naszym działaniom, a wyniki wyszukiwania w dużej mierze same dostosowują się do lokalizacji użytkownika, warto o temat zadbać już od samego początku.

Wizytówka Google Moja Firma

Wizytówka Google Moja Firma to prawdziwy must have każdej lokalnej działalności. Bez względu na to czy posiadamy stronę www, od wizytówki w Google powinniśmy zacząć tworzyć wizerunek swojej firmy w sieci. To tu roboty zaglądają w pierwszej kolejności, a lokalni użytkownicy mogą szybko znaleźć podstawowe informacje na temat naszych produktów lub usług.

Wizytówki bardzo często pojawiają się nad wynikami organicznymi. Dodatkowo mają bezpośredni wpływ na pozycjonowanie stron (jeśli takową posiadamy). Kolejnym atutem są opinie, które mają duże znaczenie podczas wyboru firmy przez potencjalnego klienta.

Stworzenie wizytówki nie należy do najtrudniejszych, więc możesz spróbować zrobić to samodzielnie. Pamiętaj każda wizytówka musi być zweryfikowana i prawidłowo zoptymalizowana. Jeżeli chcecie wiedzieć na ten temat więcej, dajcie znać, z przyjemnością przygotuję oddzielny wpis. 

Katalogi firmowe

Oczywiście strona internetowa i Google Moja Firma to nie wszystko. Aby jeszcze lepiej pozycjonować lokalną firmę w sieci warto dodać podstawowe dane do popularnych katalogów firm.

Wizytówka w katalogu firm powinna zawierać spójne dane adresowe, telefon kontaktowy, e-mail, krótki opis działalności, logo, godziny otwarcia, adres witryny www lub kanałów w social media. Korzystaj zarówno z katalogów ogólnopolskich jak i tych przepisanych do Twojego miasta lub regionu. Dodanie wizytówki w większości przypadków jest całkowicie darmowe. 

Przykładowe ogólnopolskie katalogi firm:

www.gwiazdor.pl
www.katalog.hoga.pl
www.top-rank.pl
www.top24.pl
www.katalog.interia.pl
www.targeo.pl
www.panoramafirm.pl

Katalogi firm Opole:
www.opolskibiznes.pl
www.opole.naszemiasto.pl/firmy/
www.24opole.pl/baza_firm.html

Jak pozycjonować lokalną firmę w sieci?

Social media dla firm lokalnych

Nie będę w tym miejscu rozpisywać się o słuszności posiadania kanałów social media. Zarówno małe jak i duże przedsiębiorstwa, bezsprzecznie powinny prowadzić profil firmowy dostosowany do potrzeb odbiorców. Treści zamieszczane w social media muszą być ciekawe i angażujące. Mogą nawiązywać do spraw lokalnych.

Uwaga! Warto zadbać o dobre opinie użytkowników, które mają bezpośredni wpływ na reputację naszej firmy. Obok standardowych działań, zarówno Facebook, Instagram, LinkedIn czy Twitter udostępnia cały wachlarz możliwości w zakresie płatnej reklamy lokalnej. Dzięki rozbudowanym opcjom targetowania możemy szczegółowo nakreślić do kogo ma trafiać przekaz.

Od czego zacząć? Standardowo, pierwszym krokiem jest dobry plan. Warto rozpisać sobie nasze cele, wyznaczyć grupę docelową i nakreślić budżet. Następnie możemy przejść do starannej konfiguracji reklam.

Jak pozycjonować lokalną firmę w sieci

Lokalne media

Kolejnym kanałem, który warto wykorzystać do pozycjonowania lokalnej firmy w sieci są miejscowe media. Warto pozyskiwać linki w lokalnych serwisach z wiadomościami oraz na stronach instytucji miejskich. Możemy w tym celu wykorzystać artykuły sponsorowane oraz marketing szeptany.

Technologia mobilna a marketing lokalny

Ostatnim tematem, który warto poruszyć w zakresie pozycjonowania lokalnej firmy w sieci są możliwości technologii mobilnej.

Po pierwsze należy pamiętać, aby nasza strona www była responsywna (dostosowana do urządzeń mobilnych). Użytkownik powinien z łatwością odnaleźć na niej adres kontaktowy firmy. Warto dodać również mapkę oraz intuicyjny przycisk call to action np. z numerem telefonu.

Możemy również wykorzystywać możliwości jakie daje GPS w urządzeniach mobilnych. Przy pomocy aplikacji z łatwością jesteśmy w stanie określić dokładne położenie naszych potencjalnych klientów (tzw. geofancing). Technologia najczęściej wykorzystywana jest do wytyczenia granic wokół lokalizacji firmy. W chwili gdy użytkownik pojawi się w określonym obszarze dostanie np. wiadomość o dzisiejszej promocji.

Dajcie znać co Waszym zdaniem jest istotne w promowaniu firmy lokalnej w sieci. Chętnie poznam Wasze pomysły i uzupełnię swoją wiedzę.

marketing dla MŚP narzędzia marketingowe

Poprzedni artykułCo umieścić na stronie internetowej?Co umieścić na stronie internetowej?Następny artykuł Inbound Marketing - strategia, którą musisz poznaćInbound Marketing copywriter

Co na blogu?

To miejsce, w którym podpowiadam jak tworzyć skuteczne i atrakcyjne dla odbiorców treści.

Dzielę się tu swoją wiedzą copywriterską i marketingową.

Piszę o nowych tendencjach, uniwersalnych prawdach, publikacjach marketingowych, ciekawych narzędziach i eventach branżowych.

Czasem wdziera się jakiś lifestyle, ale raczej stawiam na „mięso”.

 

Ostatnie wpisy

7 realnych korzyści z prowadzenia bloga firmowego9 stycznia 2023
Jak wygląda praca copywritera w praktyce?21 grudnia 2022
Trendy SEO w 2022/2023 roku, które pomogą Ci lepiej pozycjonować stronę30 stycznia 2022

Tagi

blog firmowy content marketing copywriting crm event freelancer inluencer marketing jak zostać copywriterem książki dla copywriterów marketing marketing dla MŚP marketing lokalny narzędzia marketingowe organizacja pracy praca copywritera recenzja seo strategia marketingowa strona internetowa teksty na strony internetowe własna perspektywa
© Copyright by katsin 2017-2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Polityka Prywatności

Ta strona korzysta z plików cookies aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek?
Tak NiePolityka prywatności
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT