Copywriter z doświadczeniem | SEO | treści sprzedażowe  Kasia Grzech
  • Współpraca
    • Copywriting
    • Prowadzenie facebooka
    • Strategia komunikacji
    • Wsparcie marketingowe
    • Strategia treści na blog
    • Szkolenie SEO copywriting
  • Portfolio
  • O mnie
  • Blog
  • Kontakt
POBIERZ CHECKLISTĘ SEO
Cytaty o copywritingu okładka wpisu na blogu
Zaktualizowano:4 września 2022 przez katsin
Blog Copywritera

Cytaty o copywritingu, dzięki którym pokochasz pisanie

Chcesz pisać lepsze teksty? Ucz się od najlepszych. Od kilku miesięcy zbieram cytaty o copywritingu mniej i bardziej znanych twórców, copywriterów, mistrzów słowa i marketerów. Zarówno tych, którzy zaprojektowali najpopularniejsze slogany w historii reklamy, jak i osób, które obecnie działają w branży i mają na koncie kilka ważnych sentencji.

Cytaty pochodzą z różnych źródeł – publikacji książkowych, które przeczytałam, wpisów blogowych, e-booków i wykładów. Regularnie publikuję je w moich kanałach społecznościowych, dlatego poniższa lista nieustannie będzie aktualizowana o kolejne sentencje. Docelowo chcę stworzyć wpis, który będzie zawierał 100 cytatów o copywritingu.

Po co to wszystko? Zebrane cytaty inspirują do refleksji na temat pisania. Jeśli chcesz nauczyć się pisać — są prawdziwą skarbnicą wiedzy. Pomogą Ci lepiej zrozumieć, na czym polega praca copywritera. Zawierają całą esencję tego zawodu, podpowiadając, jak lekko i swobodnie tworzyć teksty, które są skuteczne i realizują określone cele.

Czujesz niedosyt? Na moim profilu FB rozkładam każdy cytat na części pierwsze, dodając do sentencji kilka własnych przemyśleń. Zajrzyj do mnie i bądź na bieżąco.

Cytaty o copywritingu

Nie zwracaj się do czytelników tak, jakby byli zgromadzeni na stadionie. Kiedy ludzie czytają twój tekst, są sami. 
Pisz tak, jakbyś pisał do każdego z nich list w imieniu klienta.

– Dawid Ogivly 

Zanim zaczniesz pisać, upewnij się, że znasz cel każdej pisanej przez Ciebie treści. Co próbujesz osiągnąć? Jakie dokładnie informacje próbujesz przekazać? I dlaczego ma to obchodzić Twoich odbiorców?

– Ann Handley 

Jeśli chcesz, żeby czytelnik podjął jakieś działanie, musisz mu o tym powiedzieć.

– Victor Schwab 

Najlepsze komunikaty to takie, które brzmią naturalnie i są prawdziwe.

– Michał Szafrański 

Zbyt wiele ofert sprzedażowych mówi „chcę Ci coś sprzedać” zamiast „chcę Ci pomóc”.

– Maxwell Sackheim 

Czas poświęcony pisaniu nigdy nie jest czasem straconym. Jeśli nawet stworzysz coś, co będzie sprzeczne ze wszystkimi prawidłami sztuki i tak wyjdziesz na plus.

– Remigiusz Mróz 

Niezależnie od tego, jak bardzo jest skomplikowana teoria, którą wykładasz, powinniśmy przytaczać przykłady najprostsze, jak tylko się da.

– Joanna Wrycza – Bekier 

Sztuka pisania to sztuka skracania.

– Antoni Czechow

Pierwszą rzeczą, którą powiem moim studentom pierwszego dnia warsztatów, jest to, że dobre pisanie polega na mówieniu prawdy.

– Anne Lamott

Bez jasnego planu może się okazać, że bierzesz udział w wyścigu bez trasy.

– Justin Rosenstein

Najbardziej przerażający moment to ten, tuż zanim zaczniesz.

– Stephen King

Pamiętaj, że uwaga czytelnika jest Twoja tylko przez jedną chwilę. Nikt nie będzie marnować cennego czasu, próbując zrozumieć, co masz na myśli.

– John Caples

Dobry pomysł na treść jest zbyt dobry, żeby wykorzystywać go tylko raz.

– Artur Jabłoński, Marek Piasek

Podstawą dobrych działań contentmarketingowych jest strategia i określenie celów, jakie mają spełniać publikacje.

– Małgorzata Kalbarczyk-Leonczuk

Zdecyduj, jaki efekt chcesz wywołać u swojego czytelnika.

– Robert Collier

Jeśli chcesz pobudzić klienta do działania, daj mu wyraźny obraz jego marzeń zamiast niejasnej ściemy.

– Darek Puzyrkiewicz

Do podnoszenia umiejętności w dziedzinie pisania oczywiście najlepsza jest praktyka. Jednak teorii nigdy za wiele.

– Michał Ziółkowski

Uczyń klienta bohaterem twojej historii.

– Ann Handley

Nie potrzebujesz bardziej kreatywnych rozwiązań, potrzebujesz bardziej kreatywnych pytań.

– Andy Green

Ludzie, któ­rzy przy­cho­dzą na Twoją stro­nę zawsze cze­goś
szu­ka­ją. Albo infor­ma­cji. Albo pro­duk­tów. Albo usług. Albo…
roz­wią­za­nia kon­kret­ne­go pro­ble­mu, któ­ry z ich punk­tu
widze­nia jest w danej chwi­li naj­waż­niej­szy na świe­cie.

– Katarzyna Kot

Na etapie edycji dopracowuj swój tekst tak, aby wyrazić dokładnie to, co chcesz wyrazić, za pomocą jak najmniejszej liczby słów. 

– Joseph Sugarman

Ludzie mają skłonność do tego, aby mówić wszystko od razu, z dbałością o szczegóły, kiedy tak naprawdę powinni przekazywać tylko te informacje, które będą przydatne, a następnie stopniowo, po trochu dodawać nowe.

– Chip Heath, Dan Heath

Zawsze uważałem, że jeśli mam 2 h na napisanie artykułu, najlepszą inwestycją będzie poświęcenie godziny i 45 min na napisanie dobrego wprowadzenia, bo cała reszta przychodzi łatwo.

– Don Wycliff 

Inżynier wie, że osiągnął doskonałość nie wtedy, kiedy nie można nic już dodać, ale kiedy nie można nic już zabrać.

– Antoine de Saint-Exupéry

Nie ukrywaj najważniejszej myśli w dalszej części tekstu. Nie zaczynaj od czegoś, co jest interesujące ale niezwiązane z tematem, żeby zaciekawić odbiorców. Popracuj nad tym aby sedno tekstu stało się interesujące.

– Chip Heath,Dan Heath

 

Dawaj wartość, dawaj wartość, dawaj wartość, a dopiero później sprzedawaj.

– Gary Vaynerchuk

 

Człowiek nie potrafi ocenić swoich błędów tak długo, jak opowiadanie leży w szufladzie biurka; trzeba je opublikować i zacząć wstydzić się za nie; to jest jedyna możliwość nauczenia się czegokolwiek na przyszłość.

 
 

– Marek Hłasko

 

Przekonałam się, że twórczość jest naszą prawdziwą naturą, że blokady są sztuczne i próbują powstrzymać proces tak naturalny a zarazem cudowny, jak rozwijanie się kwiatu na szczycie wiotkiej zielonej łodyżki.

 
 

– Julia Cameron

 

Więc skąd się bierze fantastyczne pomysły? Kradnie się je. Kradnie się z rzeczywistości, która na ogół prześciga fantazję.
 
 

– Terry Pratchett

 

Znasz inne, inspirujące cytaty o copywritingu? A może masz własne sentencje i przemyślenia, które można ująć w kilku zdaniach? Z przyjemnością dodam je do tej listy. Odezwij się, zostawiając komentarz.

Poprzedni artykułSEO przewodnik. Jak wybrać słowa kluczowe do tekstu?jak wybrać słowa kluczowe do tekstuNastępny artykuł Słowa łączące, czyli prosty przepis na poprawę czytelności tekstusłowa łączące SEO

Co na blogu?

To miejsce, w którym podpowiadam jak tworzyć skuteczne i atrakcyjne dla odbiorców treści.

Dzielę się tu swoją wiedzą copywriterską i marketingową.

Piszę o nowych tendencjach, uniwersalnych prawdach, publikacjach marketingowych, ciekawych narzędziach i eventach branżowych.

Czasem wdziera się jakiś lifestyle, ale raczej stawiam na „mięso”.

 

Ostatnie wpisy

7 realnych korzyści z prowadzenia bloga firmowego9 stycznia 2023
Jak wygląda praca copywritera w praktyce?21 grudnia 2022
Trendy SEO w 2022/2023 roku, które pomogą Ci lepiej pozycjonować stronę30 stycznia 2022

Tagi

blog firmowy content marketing copywriting crm event freelancer inluencer marketing jak zostać copywriterem książki dla copywriterów marketing marketing dla MŚP marketing lokalny narzędzia marketingowe organizacja pracy praca copywritera recenzja seo strategia marketingowa strona internetowa teksty na strony internetowe własna perspektywa
© Copyright by katsin 2017-2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Polityka Prywatności

Ta strona korzysta z plików cookies aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek?
Tak NiePolityka prywatności
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT