Cytaty o copywritingu, dzięki którym pokochasz pisanie

Chcesz pisać lepsze teksty? Ucz się od najlepszych. Od kilku miesięcy zbieram cytaty o copywritingu mniej i bardziej znanych twórców, copywriterów, mistrzów słowa i marketerów. Zarówno tych, którzy zaprojektowali najpopularniejsze slogany w historii reklamy, jak i osób, które obecnie działają w branży i mają na koncie kilka ważnych sentencji.

Cytaty pochodzą z różnych źródeł – publikacji książkowych, które przeczytałam, wpisów blogowych, e-booków i wykładów. Regularnie publikuję je w moich kanałach społecznościowych, dlatego poniższa lista nieustannie będzie aktualizowana o kolejne sentencje. Docelowo chcę stworzyć wpis, który będzie zawierał 100 cytatów o copywritingu.

Po co to wszystko? Zebrane cytaty inspirują do refleksji na temat pisania. Jeśli chcesz nauczyć się pisać — są prawdziwą skarbnicą wiedzy. Pomogą Ci lepiej zrozumieć, na czym polega praca copywritera. Zawierają całą esencję tego zawodu, podpowiadając, jak lekko i swobodnie tworzyć teksty, które są skuteczne i realizują określone cele.

Czujesz niedosyt? Na moim profilu FB rozkładam każdy cytat na części pierwsze, dodając do sentencji kilka własnych przemyśleń. Zajrzyj do mnie i bądź na bieżąco.

Cytaty o copywritingu

Nie zwracaj się do czytelników tak, jakby byli zgromadzeni na stadionie. Kiedy ludzie czytają twój tekst, są sami.
Pisz tak, jakbyś pisał do każdego z nich list w imieniu klienta.

– Dawid Ogivly 

Zanim zaczniesz pisać, upewnij się, że znasz cel każdej pisanej przez Ciebie treści. Co próbujesz osiągnąć? Jakie dokładnie informacje próbujesz przekazać? I dlaczego ma to obchodzić Twoich odbiorców?

– Ann Handley 

Jeśli chcesz, żeby czytelnik podjął jakieś działanie, musisz mu o tym powiedzieć.

– Victor Schwab 

Najlepsze komunikaty to takie, które brzmią naturalnie i są prawdziwe.

– Michał Szafrański 

Zbyt wiele ofert sprzedażowych mówi „chcę Ci coś sprzedać” zamiast „chcę Ci pomóc”.

– Maxwell Sackheim 

Czas poświęcony pisaniu nigdy nie jest czasem straconym. Jeśli nawet stworzysz coś, co będzie sprzeczne ze wszystkimi prawidłami sztuki i tak wyjdziesz na plus.

– Remigiusz Mróz 

Niezależnie od tego, jak bardzo jest skomplikowana teoria, którą wykładasz, powinniśmy przytaczać przykłady najprostsze, jak tylko się da.

– Joanna Wrycza – Bekier 

Sztuka pisania to sztuka skracania.

– Antoni Czechow

Pierwszą rzeczą, którą powiem moim studentom pierwszego dnia warsztatów, jest to, że dobre pisanie polega na mówieniu prawdy.

– Anne Lamott

Bez jasnego planu może się okazać, że bierzesz udział w wyścigu bez trasy.

– Justin Rosenstein

Najbardziej przerażający moment to ten, tuż zanim zaczniesz.

– Stephen King

Pamiętaj, że uwaga czytelnika jest Twoja tylko przez jedną chwilę. Nikt nie będzie marnować cennego czasu, próbując zrozumieć, co masz na myśli.

– John Caples

Dobry pomysł na treść jest zbyt dobry, żeby wykorzystywać go tylko raz.

– Artur Jabłoński, Marek Piasek

Podstawą dobrych działań contentmarketingowych jest strategia i określenie celów, jakie mają spełniać publikacje.

– Małgorzata Kalbarczyk-Leonczuk

Zdecyduj, jaki efekt chcesz wywołać u swojego czytelnika.

– Robert Collier

Jeśli chcesz pobudzić klienta do działania, daj mu wyraźny obraz jego marzeń zamiast niejasnej ściemy.

– Darek Puzyrkiewicz

Do podnoszenia umiejętności w dziedzinie pisania oczywiście najlepsza jest praktyka. Jednak teorii nigdy za wiele.

– Michał Ziółkowski

Uczyń klienta bohaterem twojej historii.

– Ann Handley

Nie potrzebujesz bardziej kreatywnych rozwiązań, potrzebujesz bardziej kreatywnych pytań.

– Andy Green

Ludzie, któ­rzy przy­cho­dzą na Twoją stro­nę zawsze cze­goś
szu­ka­ją. Albo infor­ma­cji. Albo pro­duk­tów. Albo usług. Albo…
roz­wią­za­nia kon­kret­ne­go pro­ble­mu, któ­ry z ich punk­tu
widze­nia jest w danej chwi­li naj­waż­niej­szy na świe­cie.

– Katarzyna Kot

Na etapie edycji dopracowuj swój tekst tak, aby wyrazić dokładnie to, co chcesz wyrazić, za pomocą jak najmniejszej liczby słów.

– Joseph Sugarman

Ludzie mają skłonność do tego, aby mówić wszystko od razu, z dbałością o szczegóły, kiedy tak naprawdę powinni przekazywać tylko te informacje, które będą przydatne, a następnie stopniowo, po trochu dodawać nowe.

– Chip Heath, Dan Heath

Zawsze uważałem, że jeśli mam 2 h na napisanie artykułu, najlepszą inwestycją będzie poświęcenie godziny i 45 min na napisanie dobrego wprowadzenia, bo cała reszta przychodzi łatwo.

– Don Wycliff

Inżynier wie, że osiągnął doskonałość nie wtedy, kiedy nie można nic już dodać, ale kiedy nie można nic już zabrać.

– Antoine de Saint-Exupéry

Nie ukrywaj najważniejszej myśli w dalszej części tekstu. Nie zaczynaj od czegoś, co jest interesujące ale niezwiązane z tematem, żeby zaciekawić odbiorców. Popracuj nad tym aby sedno tekstu stało się interesujące.

– Chip Heath,Dan Heath

 

Dawaj wartość, dawaj wartość, dawaj wartość, a dopiero później sprzedawaj.

– Gary Vaynerchuk

 

Człowiek nie potrafi ocenić swoich błędów tak długo, jak opowiadanie leży w szufladzie biurka; trzeba je opublikować i zacząć wstydzić się za nie; to jest jedyna możliwość nauczenia się czegokolwiek na przyszłość.

– Marek Hłasko

 

Przekonałam się, że twórczość jest naszą prawdziwą naturą, że blokady są sztuczne i próbują powstrzymać proces tak naturalny a zarazem cudowny, jak rozwijanie się kwiatu na szczycie wiotkiej zielonej łodyżki.

– Julia Cameron

 

Więc skąd się bierze fantastyczne pomysły? Kradnie się je. Kradnie się z rzeczywistości, która na ogół prześciga fantazję.

– Terry Pratchett

 

Twoim zadaniem nie jest pisanie tekstów. Twoim zadaniem jest tak dobre poznanie swoich czytelników, klientów i  potencjalnych klientów, abyś zrozumiał, w jakiej sytuacji się teraz znajdują, gdzie chcieliby być i jak dokładnie Twoje rozwiązanie może doprowadzić ich do własnego ideału.

– Joanna Wiebe

Ludzie nie kupują z powodów logicznych. Kupują z powodów emocjonalnych.

– Ziga Ziglara

 

Znasz inne, inspirujące cytaty o copywritingu? A może masz własne sentencje i przemyślenia, które można ująć w kilku zdaniach? Z przyjemnością dodam je do tej listy. Odezwij się, zostawiając komentarz.

Kasia Grzech
Kasia Grzech

Copywriterka i specka od SEO z ponad 14-letnim doświadczeniem. Uczę innych, jak tworzyć skuteczne treści, które brylują na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce Google. Organizuję #seoŚrody, na których oswajam tematy związane z pozycjonowaniem, przekładając trudne definicje SEO na prosty, zjadliwy język.

Artykuły: 40

Dodaj komentarz