Chcesz pisać lepsze teksty? Ucz się od najlepszych. Od kilku miesięcy zbieram cytaty o copywritingu mniej i bardziej znanych twórców, copywriterów, mistrzów słowa i marketerów. Zarówno tych, którzy zaprojektowali najpopularniejsze slogany w historii reklamy, jak i osób, które obecnie działają w branży i mają na koncie kilka ważnych sentencji.
Cytaty pochodzą z różnych źródeł – publikacji książkowych, które przeczytałam, wpisów blogowych, e-booków i wykładów. Regularnie publikuję je w moich kanałach społecznościowych, dlatego poniższa lista nieustannie będzie aktualizowana o kolejne sentencje. Docelowo chcę stworzyć wpis, który będzie zawierał 100 cytatów o copywritingu.
Po co to wszystko? Zebrane cytaty inspirują do refleksji na temat pisania. Jeśli chcesz nauczyć się pisać — są prawdziwą skarbnicą wiedzy. Pomogą Ci lepiej zrozumieć, na czym polega praca copywritera. Zawierają całą esencję tego zawodu, podpowiadając, jak lekko i swobodnie tworzyć teksty, które są skuteczne i realizują określone cele.
Czujesz niedosyt? Na moim profilu FB rozkładam każdy cytat na części pierwsze, dodając do sentencji kilka własnych przemyśleń. Zajrzyj do mnie i bądź na bieżąco.
Cytaty o copywritingu
Nie zwracaj się do czytelników tak, jakby byli zgromadzeni na stadionie. Kiedy ludzie czytają twój tekst, są sami.
Pisz tak, jakbyś pisał do każdego z nich list w imieniu klienta.
– Dawid Ogivly
Zanim zaczniesz pisać, upewnij się, że znasz cel każdej pisanej przez Ciebie treści. Co próbujesz osiągnąć? Jakie dokładnie informacje próbujesz przekazać? I dlaczego ma to obchodzić Twoich odbiorców?
– Ann Handley
Jeśli chcesz, żeby czytelnik podjął jakieś działanie, musisz mu o tym powiedzieć.
– Victor Schwab
Najlepsze komunikaty to takie, które brzmią naturalnie i są prawdziwe.
– Michał Szafrański
Zbyt wiele ofert sprzedażowych mówi “chcę Ci coś sprzedać” zamiast “chcę Ci pomóc”.
– Maxwell Sackheim
Czas poświęcony pisaniu nigdy nie jest czasem straconym. Jeśli nawet stworzysz coś, co będzie sprzeczne ze wszystkimi prawidłami sztuki i tak wyjdziesz na plus.
– Remigiusz Mróz
Niezależnie od tego, jak bardzo jest skomplikowana teoria, którą wykładasz, powinniśmy przytaczać przykłady najprostsze, jak tylko się da.
– Joanna Wrycza – Bekier
Sztuka pisania to sztuka skracania.
– Antoni Czechow
Pierwszą rzeczą, którą powiem moim studentom pierwszego dnia warsztatów, jest to, że dobre pisanie polega na mówieniu prawdy.
– Anne Lamott
Bez jasnego planu może się okazać, że bierzesz udział w wyścigu bez trasy.
– Justin Rosenstein
Najbardziej przerażający moment to ten, tuż zanim zaczniesz.
– Stephen King
Pamiętaj, że uwaga czytelnika jest Twoja tylko przez jedną chwilę. Nikt nie będzie marnować cennego czasu, próbując zrozumieć, co masz na myśli.
– John Caples
Dobry pomysł na treść jest zbyt dobry, żeby wykorzystywać go tylko raz.
– Artur Jabłoński, Marek Piasek
Podstawą dobrych działań contentmarketingowych jest strategia i określenie celów, jakie mają spełniać publikacje.
– Małgorzata Kalbarczyk-Leonczuk
Zdecyduj, jaki efekt chcesz wywołać u swojego czytelnika.
– Robert Collier
Jeśli chcesz pobudzić klienta do działania, daj mu wyraźny obraz jego marzeń zamiast niejasnej ściemy.
– Darek Puzyrkiewicz
Do podnoszenia umiejętności w dziedzinie pisania oczywiście najlepsza jest praktyka. Jednak teorii nigdy za wiele.
– Michał Ziółkowski
Uczyń klienta bohaterem twojej historii.
– Ann Handley
Nie potrzebujesz bardziej kreatywnych rozwiązań, potrzebujesz bardziej kreatywnych pytań.
– Andy Green
Ludzie, którzy przychodzą na Twoją stronę zawsze czegoś
szukają. Albo informacji. Albo produktów. Albo usług. Albo…
rozwiązania konkretnego problemu, który z ich punktu
widzenia jest w danej chwili najważniejszy na świecie.
– Katarzyna Kot
Na etapie edycji dopracowuj swój tekst tak, aby wyrazić dokładnie to, co chcesz wyrazić, za pomocą jak najmniejszej liczby słów.
– Joseph Sugarman
Ludzie mają skłonność do tego, aby mówić wszystko od razu, z dbałością o szczegóły, kiedy tak naprawdę powinni przekazywać tylko te informacje, które będą przydatne, a następnie stopniowo, po trochu dodawać nowe.
– Chip Heath, Dan Heath
Zawsze uważałem, że jeśli mam 2 h na napisanie artykułu, najlepszą inwestycją będzie poświęcenie godziny i 45 min na napisanie dobrego wprowadzenia, bo cała reszta przychodzi łatwo.
– Don Wycliff
Inżynier wie, że osiągnął doskonałość nie wtedy, kiedy nie można nic już dodać, ale kiedy nie można nic już zabrać.
– Antoine de Saint-Exupéry
Nie ukrywaj najważniejszej myśli w dalszej części tekstu. Nie zaczynaj od czegoś, co jest interesujące ale niezwiązane z tematem, żeby zaciekawić odbiorców. Popracuj nad tym aby sedno tekstu stało się interesujące.
– Chip Heath,Dan Heath
Dawaj wartość, dawaj wartość, dawaj wartość, a dopiero później sprzedawaj.
– Gary Vaynerchuk
Człowiek nie potrafi ocenić swoich błędów tak długo, jak opowiadanie leży w szufladzie biurka; trzeba je opublikować i zacząć wstydzić się za nie; to jest jedyna możliwość nauczenia się czegokolwiek na przyszłość.
– Marek Hłasko
Przekonałam się, że twórczość jest naszą prawdziwą naturą, że blokady są sztuczne i próbują powstrzymać proces tak naturalny a zarazem cudowny, jak rozwijanie się kwiatu na szczycie wiotkiej zielonej łodyżki.
– Julia Cameron
Więc skąd się bierze fantastyczne pomysły? Kradnie się je. Kradnie się z rzeczywistości, która na ogół prześciga fantazję.
– Terry Pratchett
Twoim zadaniem nie jest pisanie tekstów. Twoim zadaniem jest tak dobre poznanie swoich czytelników, klientów i potencjalnych klientów, abyś zrozumiał, w jakiej sytuacji się teraz znajdują, gdzie chcieliby być i jak dokładnie Twoje rozwiązanie może doprowadzić ich do własnego ideału.
– Joanna Wiebe
Ludzie nie kupują z powodów logicznych. Kupują z powodów emocjonalnych.
– Ziga Ziglara
Znasz inne, inspirujące cytaty o copywritingu? A może masz własne sentencje i przemyślenia, które można ująć w kilku zdaniach? Z przyjemnością dodam je do tej listy. Odezwij się, zostawiając komentarz.