Chcesz pisać lepsze teksty? Ucz się od najlepszych. Od kilku miesięcy zbieram cytaty o copywritingu mniej i bardziej znanych twórców, copywriterów, mistrzów słowa i marketerów. Zarówno tych, którzy zaprojektowali najpopularniejsze slogany w historii reklamy, jak i osób, które obecnie działają w branży i mają na koncie kilka ważnych sentencji.
Cytaty pochodzą z różnych źródeł – publikacji książkowych, które przeczytałam, wpisów blogowych, e-booków i wykładów. Regularnie publikuję je w moich kanałach społecznościowych, dlatego poniższa lista nieustannie będzie aktualizowana o kolejne sentencje. Docelowo chcę stworzyć wpis, który będzie zawierał 100 cytatów o copywritingu.
Po co to wszystko? Zebrane cytaty inspirują do refleksji na temat pisania. Jeśli chcesz nauczyć się pisać — są prawdziwą skarbnicą wiedzy. Pomogą Ci lepiej zrozumieć, na czym polega praca copywritera. Zawierają całą esencję tego zawodu, podpowiadając, jak lekko i swobodnie tworzyć teksty, które są skuteczne i realizują określone cele.
Czujesz niedosyt? Na moim profilu FB rozkładam każdy cytat na części pierwsze, dodając do sentencji kilka własnych przemyśleń. Zajrzyj do mnie i bądź na bieżąco.
Nie zwracaj się do czytelników tak, jakby byli zgromadzeni na stadionie. Kiedy ludzie czytają twój tekst, są sami.
Pisz tak, jakbyś pisał do każdego z nich list w imieniu klienta.
– Dawid Ogivly
Zanim zaczniesz pisać, upewnij się, że znasz cel każdej pisanej przez Ciebie treści. Co próbujesz osiągnąć? Jakie dokładnie informacje próbujesz przekazać? I dlaczego ma to obchodzić Twoich odbiorców?
– Ann Handley
Jeśli chcesz, żeby czytelnik podjął jakieś działanie, musisz mu o tym powiedzieć.
– Victor Schwab
Najlepsze komunikaty to takie, które brzmią naturalnie i są prawdziwe.
– Michał Szafrański
Zbyt wiele ofert sprzedażowych mówi „chcę Ci coś sprzedać” zamiast „chcę Ci pomóc”.
– Maxwell Sackheim
Czas poświęcony pisaniu nigdy nie jest czasem straconym. Jeśli nawet stworzysz coś, co będzie sprzeczne ze wszystkimi prawidłami sztuki i tak wyjdziesz na plus.
– Remigiusz Mróz
Niezależnie od tego, jak bardzo jest skomplikowana teoria, którą wykładasz, powinniśmy przytaczać przykłady najprostsze, jak tylko się da.
– Joanna Wrycza – Bekier
Sztuka pisania to sztuka skracania.
– Antoni Czechow
Pierwszą rzeczą, którą powiem moim studentom pierwszego dnia warsztatów, jest to, że dobre pisanie polega na mówieniu prawdy.
– Anne Lamott
Bez jasnego planu może się okazać, że bierzesz udział w wyścigu bez trasy.
– Justin Rosenstein
Najbardziej przerażający moment to ten, tuż zanim zaczniesz.
– Stephen King
Pamiętaj, że uwaga czytelnika jest Twoja tylko przez jedną chwilę. Nikt nie będzie marnować cennego czasu, próbując zrozumieć, co masz na myśli.
– John Caples
Dobry pomysł na treść jest zbyt dobry, żeby wykorzystywać go tylko raz.
– Artur Jabłoński, Marek Piasek
Podstawą dobrych działań contentmarketingowych jest strategia i określenie celów, jakie mają spełniać publikacje.
– Małgorzata Kalbarczyk-Leonczuk
Zdecyduj, jaki efekt chcesz wywołać u swojego czytelnika.
– Robert Collier
Jeśli chcesz pobudzić klienta do działania, daj mu wyraźny obraz jego marzeń zamiast niejasnej ściemy.
– Darek Puzyrkiewicz
Do podnoszenia umiejętności w dziedzinie pisania oczywiście najlepsza jest praktyka. Jednak teorii nigdy za wiele.
– Michał Ziółkowski
Uczyń klienta bohaterem twojej historii.
– Ann Handley
Nie potrzebujesz bardziej kreatywnych rozwiązań, potrzebujesz bardziej kreatywnych pytań.
– Andy Green
Ludzie, którzy przychodzą na Twoją stronę zawsze czegoś
szukają. Albo informacji. Albo produktów. Albo usług. Albo…
rozwiązania konkretnego problemu, który z ich punktu
widzenia jest w danej chwili najważniejszy na świecie.
– Katarzyna Kot
– Joseph Sugarman
– Chip Heath, Dan Heath
– Don Wycliff
– Antoine de Saint-Exupéry
– Chip Heath,Dan Heath
Dawaj wartość, dawaj wartość, dawaj wartość, a dopiero później sprzedawaj.
– Gary Vaynerchuk
Człowiek nie potrafi ocenić swoich błędów tak długo, jak opowiadanie leży w szufladzie biurka; trzeba je opublikować i zacząć wstydzić się za nie; to jest jedyna możliwość nauczenia się czegokolwiek na przyszłość.
– Marek Hłasko
Przekonałam się, że twórczość jest naszą prawdziwą naturą, że blokady są sztuczne i próbują powstrzymać proces tak naturalny a zarazem cudowny, jak rozwijanie się kwiatu na szczycie wiotkiej zielonej łodyżki.
– Julia Cameron
– Terry Pratchett
Twoim zadaniem nie jest pisanie tekstów. Twoim zadaniem jest tak dobre poznanie swoich czytelników, klientów i potencjalnych klientów, abyś zrozumiał, w jakiej sytuacji się teraz znajdują, gdzie chcieliby być i jak dokładnie Twoje rozwiązanie może doprowadzić ich do własnego ideału.
– Joanna Wiebe
Znasz inne, inspirujące cytaty o copywritingu? A może masz własne sentencje i przemyślenia, które można ująć w kilku zdaniach? Z przyjemnością dodam je do tej listy. Odezwij się, zostawiając komentarz.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |