postanowienia noworoczone 2018

50 kreatywnych pomysłów na postanowienia noworoczne 2018

 

Zapewne większość z Was puka się teraz w głowę. Przecież już od dawna wiadomo, że postanowienia noworoczne nie mają żadnego sensu!

NOWY ROK – NOWA JA 😉

Jak to w grudniu bywa, Internet zalewa fala memów i żartów. Podobno tylko Chuck Norris potrafi wytrwać w postanowieniach noworocznych……tak owszem, tylko Chuck Norris i ja 😉

 

RZUCIŁAM PALENIE 1 STYCZNIA

 

Przyznaję, jestem mistrzem postanowień. Od lat skrupulatnie spisuję swoje plany, cele i marzenia. Wyliczam około 5-10 zadań bojowych. Liczbę ustalam w zależności od „mocy” wyrzeczeń.

Czy zawsze udaje mi się ich dotrzymać? Oczywiście, że nie!

Przez kilka lat próbowałam rzucić w styczniu palenie papierosów. Raz wytrzymałam do lipca, raz 3 miesiące, innym razem jeszcze krócej.

Wiedziałam, że jeżeli zapalę muszę czekać cały kolejny rok, aby znów przymierzyć się do rzucania. Choćbym stawała na głowie, nie potrafiłam odstawić nałogu w innym czasie.

1 stycznia to dzień, którego nie mogę przełożyć na jutro lub za tydzień. Jest nienaruszalny i nieodwracalny.

Zasada teraz albo za rok wzmacnia słabą wolę.

 

Trochę dziwne, ale na mnie to działa. Nie palę od 1 stycznia 2017. W tym roku, po raz pierwszy od lat nie będę rzucać palenia. W takiej sytuacji każde postanowienie wydaje się błahe. Jestem żywym przykładem na to, że warto próbować coś w tym czasie zmienić.

 

 

REGULARNA AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA OD 1 STYCZNIA

 

W Polsce najczęściej wymieniane postanowienie noworoczne  to: „Od Nowego Roku zacznę ćwiczyć”.

 

postanowienia noworoczne 2018

 

W tym momencie muszę obalić podstawową zasadę planowania postanowień noworocznych.

Kompleksowe zmiany, również mają sens.

W zeszłym roku postawiłam wszystko na jedną kartę. Rzucam palenie i zaczynam ćwiczyć w tym samym czasie, czyli od 1 stycznia. Nowy rok, nowa ja w pełni 😉

Co ciekawe, dotrzymałam tego postanowienia. Z małymi przerwami na przeziębienia, urlopy i święta. Regularnie przez cały rok, minimum 3 x w tygodniu uprawiałam aktywność fizyczną.

Zapewne dla wielu z Was to jest mały pikuś. Jednak dla mnie to naprawdę duże wyzwanie. Przepisem na sukces był dokładny plan oraz kalendarz, w którym zapisywałam wszystkie ćwiczenia. Co niedzielę zakreślałam cały tydzień na zielono. W chwilach kryzysu wiedziałam, że muszę się zmobilizować żeby odznaczyć kolejne kratki. Metoda jest bardzo prosta, ale też skuteczna.Koniecznie musicie spróbować.

Dodatkową mobilizacją obok kalendarza były dla mnie efekty uboczne pierwszego postanowienia. Nieuchronne przybieranie na wadze robi swoje.

Większość osób, decydujących się na zerwanie z nałogiem najbardziej obawia się dodatkowych kilogramów. Wcale się nie dziwię. Rzeczywiście jest to walka z wiatrakami. Jednak to od nas zależy czy zyskamy kilogram, czy 10.

Swoją drogą, wydaje mi się, że jeżeli nie połączyłabym rzucania palenia z aktywnością fizyczną nie dałabym rady przetrwać. Przyrost wagi to główny powód, przez który palacze się łamią. Sport troszkę ten efekt uboczny niweluje 😉

 

Moje pozostałe postanowienia i cele na 2017 rok

 

  • Pojechać do Warszawy (nigdy wcześniej nie byłam) postanowienia noworoczne
  • Pojechać w Bieszczady – NIE UDAŁO SIĘ 🙁 postanowienie przepisałam na ten rok
  • Lepiej organizować swój czas – regularnie używać plannera postanowienia noworoczne

Więcej na temat zalet używania plannerów znajdziesz w tym miejscu: http://katsin.pl/ranking-plannerow-2018/

 

Jak widać, postanowień w zeszłym roku nie miałam wiele, ponieważ dwa pierwsze wymagały ode mnie dużego zaangażowania. Tak czy siak, mijający rok uświadomił mi, że wyznaczanie celów ma ogromną moc. Nie ma co się śmiać, lepiej przejść do działania.

 

 

POSTANOWIENIA NOWOROCZNE – FAKTY I MITY

 

 1. Postanowienia noworoczne nie powinny być trudne – MIT

 

Jeżeli wyznaczone cele nie wymagają od nas żadnej mobilizacji i wyrzeczeń nie ma sensu zaprzątać sobie nimi głowy. Nie w tym rzecz.

Oczywiście nie chodzi o to, by zmienić z dnia na dzień cale swoje życie. To na pewno nam się nie uda z okazji 1 stycznia.

Wyznaczajmy satysfakcjonujące cele, do których będziemy zmierzać stopniowo.

 

2. Wyznaczaj mniej celów – PRAWDA

 

A raczej: Wyznaczaj tyle celów, ile jesteś w stanie realnie spełnić.

Tutaj pozostawiam miejsce na małe „ale”. Mniej nie zawsze znaczy lepiej. Tak jak pisałam wcześniej:  liczbę ustalam w zależności od mocy wyrzeczeń.

Gdybym w zeszłym roku do rzucenia palenia i regularnej aktywności, dołożyła sobie dodatkowe zajęcia zapewne przerosłoby to moje możliwości.

 

3. Nie musisz zapisywać postanowień. Wystarczy, że będziesz mieć je w głowie – MIT

 

Napisane zawsze bardziej zobowiązuje.

Co więcej, przy każdym postanowieniu pozostaw sobie miejsce na notatki. Przynajmniej raz na kwartał wróć do swoich celów. Zapisuj jak Ci idzie. Sprawdzaj nad czym musisz jeszcze popracować.

Odhaczaj, to co udało Ci się zrobić.

 

4. Koniecznie zaangażuj innych w swoje postanowienia – MIT

 

Dobrze jest dzielić się radością z efektów. Fajnie razem chodzić na siłownię. Oczywiście możesz wspólnie realizować swoje cele, jednak nie uzależniaj ich od innych.

Co zrobisz, gdy drugiej osobie się nie uda? Narzeczony nie rzucił palenia. Przyjaciółka, chociaż ciągle obiecuje, biega tylko raz na jakiś czas. Nie musisz rywalizować z innymi, to co robisz zrób dla siebie.

 

5. Cele dziel na mniejsze kroki – FAKT

 

Pierwsza wersja postanowienia o rzuceniu palenia brzmiała „nie palę do Woodstocku”, czyli 8 miesięcy. Prędzej mogłam sobie to wyobrazić niż „rzucam palenie na zawsze”.

Warto iść do celu małymi krokami. Czasem zmiany potrzebują małego rozpędu. Jeżeli chcesz zacząć biegać, nie zniechęcaj się po pierwszej zadyszce. Początki zawsze są trudne.

Przepisem na sukces jest wytrwałość.

 

6. Postanowienia noworoczne powinny przełamywać nasze słabości – MIT

 

Wyznaczanie celów ma ulepszyć nasze codzienne życie, nie może go uprzykrzać! Jeżeli nie lubimy biegać, nie musimy tego robić. Możemy jeździć na rowerze, chodzić na fitness lub zapisać się na jogę.

Nie warto robić niczego wbrew sobie. Prawdopodobnie takie postanowienia najczęściej kończą się porażką. Skoro kochamy słodycze nie rezygnujmy z nich raz na zawsze. Można je ograniczyć. Postanowić sobie, że od dziś jemy tylko własnoręcznie wykonane przysmaki maksymalnie 2 x w miesiącu. Przejrzyjcie dietetyczne przepisy.

Jeżeli coś jest dla Ciebie ważne, a powinnaś zrezygnować z tego dla swojego dobra, znajdź jakieś półśrodki.

 

7. Im bardziej szczegółowe cele, tym lepiej – PRAWDA

 

Lepiej zorganizuję swój czas. Dobrze, ale jak tego dokonasz? Stwórz plan działania. Nie wystarczy zapisać sobie na kartce, że dostaniesz awans i czekać aż się ziści.

Postanowienia noworoczne to ciężka praca. Przepisem na sukces obok wytrwałości jest dobra organizacja.

Co roku zapisuje sobie w swoim kalendarzu kilka miast, które chciałabym danego roku odwiedzić. Gdy Waszym celem są podróże, rozpiszcie szczegółowo miejsca, w które chcecie się udać. Łatwiej będzie Wam w przyszłości ocenić efekty.

 

postanowienia noworoczne

 

 

50 KREATYWNYCH POMYSŁÓW NA POSTANOWIENIA NOWOROCZNE 2018

 

Przygotowałam krótkie zestawienie, które mam nadzieję, troszkę Was zainspiruje. Pamiętajcie! Nie warto wybierać   za dużo podpunktów. Dla mnie optymalną liczbą jest maksymalnie 5-8 postanowień.

 

Postanowienia noworoczne  – zdrowy tryb życia i aktywność fizyczna

  • Do końca marca zrobię okresowe badania.
  • Ograniczę słodycze. Będę jadła tylko to, co sama przygotuję.
  • Pilnuję, by jeść 4 posiłki dziennie – nie podjadam.
  • Od Nowego Roku nie słodzę kawy i herbaty.
  • Aktywność fizyczna 3 x tyg. (jakakolwiek – basen, spacer, fitness, ćwiczenia w domu).
  • Ograniczam jedzenie mięsa – max. 3 x tyg.
  • Ograniczam jedzenie chleba – max. 3 x tyg.
  • Codziennie spędzam min. 30 minut na świeżym powietrzu.
  • Fast food max. 1 x miesiąc (wskaż dokładnie co masz na myśli pod nazwą fast food).
  • Przestaję pić gazowane napoje.
  • Jem śniadanie.
  • Rezygnuję z windy.
  • 5 km /10 km /21 km / 42 km biegu 😉 (moja jest dyszka)

 

 Postanowienia noworoczne – rozwój zawodowy

  • 3 h w tyg. poświęcam na naukę obcego języka/trudnych słówek.
  • Przeczytam 3 książki związane z moją branżą.
  • Poniedziałki po angielsku/niemiecku – namówię domowników do wspólnych rozmów, raz w tygodniu.
  • Nauczę się obsługi np. wybranego programu graficznego.
  • Do końca stycznia zapiszę się na szkolenie zawodowe lub kurs.
  • Nie będę przynosić pracy do domu (lepsza organizacja zajęć w pracy).
  • Nie będę pracować w niedzielę.
  • Poszukam informacji na temat mojego stanowiska. Przejrzę oferty pracy wyższych stanowisk i sprawdzę. wymagania. Zrobię plan tego, nad czym muszę popracować.
  • W ciągu 3 miesięcy przygotuję listę moich atutów, które następnie przedstawię pracodawcy z zapytaniem o podwyżkę.
  • Do czerwca stworzę własne miejsce w sieci związane z tym, co kocham.  Założę blog, profil w mediach społecznościowych, będę nagrywać vlogi.

 

Postanowienia noworoczne – rozwój osobisty

  • Raz na kwartał udam się do teatru.
  • Przeczytam 3 książki np. o tematyce historycznej.
  • Obejrzę 5/10 filmów sprzed 1960 roku.
  • Zapoznam się z twórczością X.
  • Do końca stycznia zapiszę się na kurs gotowania/tańca/jazdy konnej …
  • Raz w miesiącu będę wyznaczać sobie priorytety na najbliższe 4 tygodnie.

 

Postanowienia noworoczne – podróże

  • Do końca stycznia kupię tani bilet lotniczy w dwie strony (jednodniówka, weekend).
  • W wakacje spędzę weekend pod namiotem.
  • Odwiedzę jedno miasto w Polsce, w którym nigdy nie byłam, a zawsze chciałam być (w tym roku jadę do Łodzi).
  • Zaplanuję podróż życia. Nie musisz jeszcze jej realizować, poświęć wieczór na stworzenie planu, jest to krok ku temu, by spełnić marzenie.
  • Wyjadę w Bieszczady/na Mazury na tydzień (bez telefonu, z plecakiem).
  • Odwiedzę jedną/dwie stolice.
  • Do końca stycznia stworzę zarys planu podróży na ten rok.

 

Inne:

  • Będę bardziej eko. Zacznę segregować śmieci, zakręcać wodę podczas mycia zębów, nie będę używać jednorazowych reklamówek itd.
  • Raz w miesiącu spędzę weekend offline.
  • Codziennie po godz. 20 wyciszę i odłożę telefon na półkę.
  • Do końca marca zaadoptuję zwierzaka ze schroniska.
  • Na każdy kwartał roku kupię inną płytę, z ulubioną muzyką (w przyszłości utwory będą mi przypominać o konkretnych porach roku).
  • Codziennie rano pocałuję żonę/męża na przywitanie.
  • Zorganizuję rodzinną sesję zdjęciową.
  • Co miesiąc będę wstawać o 15 minut wcześniej/kłaść się spać o 15 minut wcześniej.
  • Po każdej kłótni z domownikami będę próbować dojść do porozumienia jeszcze tego samego dnia.
  • Na wakacjach pojadę na jeden festiwal lub duży koncert.
  • Do marca zrobię porządki w szafach. Oddam/sprzedam rzeczy, których nie miałam na sobie dłużej niż 2 lata.
  • Do marca wywołam zdjęcia z ostatniego roku. Stworzę mały album wspomnień.

postanowienia noworoczne

 

Mam nadzieję, że moje pomysły staną się dla Was inspiracją na kolejny rok.

Koniecznie dajcie znać, czy wierzycie w siłę wyznaczania celów w tym okresie. Czy udało Wam się kiedykolwiek wytrwać w postanowieniach? Może macie inne, ciekawe pomysły na ten rok? Czekam na Wasze komentarze!

 

Szczęśliwego, lepszego Nowego Roku 2018!!

 

 

11 thoughts on “50 kreatywnych pomysłów na postanowienia noworoczne 2018

  1. Bardzo ciekawy wpis i dużo w nim prawdy. Dodałabym jeszcze, aby takie postanowienia dopasować do swojego trybu życia. Np. jeśli ktoś pracuje zmianowo – nie zaplanuje czegoś codziennie o tej samej porze. Jest to też trudne, ale można wykorzystać wolny czas na realizację zadania!

    1. W pełni się zgadzam 😉 Tak jak pisałam, najważniejsze by nie robić nic przeciwko sobie, bo nic z tego nie będzie. Osobiście najbardziej lubię postanowienia typu 3 x tyg. – łatwiej jest nam to wcielić w życie 😉

  2. Całkiem mi się podobają te „działy” postanowień, ale chyba najlepsze zawarłaś w zakładce „inne”. To trochę przykre, że np. o relacje rodzinne nie dbamy normalnie, a musimy sobie to ‚postanawiać’ ale z drugiej strony dobre jest to, co prowadzi do zgody 🙂 Super pomysł z rodzinną sesją, to chyba wykorzystam w maju – córka skończy 4 lata, syn rok, może pogoda dopisze i będzie super pamiątka 🙂

    1. Fajnie, że znalazłaś coś dla siebie 😉 Jeżeli chodzi o relacje międzyludzkie w 100% się z Tobą zgodzę. Dlatego też nie znajdziesz w moich propozycjach popularnych pozycji typu będę się więcej uśmiechać, będę więcej słuchać – mniej mówić, będę miła dla domowników… zakładam, że to jest oczywiste 😉 Postanowienia nie mogę uczyć jakimi ludźmi mamy być 😉

  3. Ciekawy wpis : ) Statystyki mówią, że tylko 8% osób realizuje swoje postanowienia noworoczne do końca. Udowodniono, że osoby, które je spisują mają większe szanse na ich zrealizowanie : )

  4. Bardzo ciekawy artykuł.zastosuję konwersację z rodziną po angielsku i niemiecku.Dzieci są juz na tyle duże,że powinniśmy zintesyfikować naukę języków

  5. Bardzo fajne pomysły 🙂 Szczególnie trzymam kciuki za eko-zmiany i zakręcanie wody podczas mycia zębów (polecam także prysznic na zasadzie opłukać się, zakręcić wodę, namydlić, odkręcić i spłukać :)). Ja w tym roku nie byłam ani razu w teatrze i ciężko mi w to uwierzyć. W przyszłym koniecznie pójdę, ale to absolutnie! 🙂 Trzymaj kciuki 😀

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *