Jak pozycjonować lokalną firmę w sieci?

Jak pozycjonować lokalną firmę w sieci?

Dlaczego przedsiębiorcy nie wykorzystują potencjału sieci do promocji lokalnego biznesu?

Wielu uważa, że jest to zbyt karkołomne i kosztowne. Trzeba się na tym znać, ceny pozycjonowania strony są zbyt duże, a grupa odbiorców jest rozproszona…. Nic bardziej mylnego.

Internet oferuje masę możliwości skierowanych do lokalnych przedsiębiorców. Zarówno niewielkie firmy, jak i miejscowi usługodawcy mogą bez problemu dotrzeć do potencjalnych klientów w sieci. Nie będzie potrzebna fortuna i cały sztab ludzi. Wystarczy wprowadzić kilka drobnych zmian.

 

Jak pozycjonować lokalną firmę w sieci?

Musisz działać kompleksowo. Do wykorzystania masz kilka kanałów:

Jak pozycjonować lokalną firmę w sieci?

  • stronę www
  • wizytówkę w Gogole
  • katalogi firmowe
  • social media
  • lokalne media
  • technologie mobilne

 

Strona www

Twoja witryna internetowa to oczywiście jedno z ważniejszych miejsc w sieci. To, czy wykorzystasz jej potencjał, zależy w 100% od Ciebie. Aby strona www była dobrze klasyfikowana przez Google, musisz pamiętać o kilku istotnych elementach.

  • Zadbaj o zakładkę kontakt, w której zamieścisz dokładną lokalizację swojej firmy oraz ewentualną mapkę dojazdu. Warto podać również: telefon stacjonarny, NIP, adresy e-mail oraz wszelkie pozostałe dane, które pozwolą na swobodną lokalizację Twojej firmy.
  • Umieść podstawowe dane kontaktowe (adres) w stopce strony.
  • Wprowadź lokalne frazy kluczowe np. copywriter Opole, pisanie tekstów Opole. Gdzie najlepiej je dodawać? Przede wszystkim należy zadbać o zakładki informacyjne tj. o nas, kontakt, usługi. Umiejętne wplatanie nazwy firmy i lokalizacji, bez ingerencji w sens treści to przepis na sukces Twojej strony.

Bardzo istotnym elementem jest spójność wszystkich danych lokalizacyjnych na naszej witrynie. Pomimo tego, iż roboty Google są przychylne naszym działaniom, a wyniki wyszukiwania w dużej mierze same dostosowują się do lokalizacji użytkownika, warto o temat zadbać już od samego początku.

 

Wizytówka Google

Wizytówka Google Moja Firma to prawdziwy must have każdej lokalnej działalności. Bez względu na to, czy posiadamy stronę www, od wizytówki w Google powinniśmy zacząć tworzyć wizerunek swojej firmy w sieci. To tu roboty zaglądają w pierwszej kolejności, a lokalni użytkownicy mogą szybko znaleźć podstawowe informacje na temat naszych produktów lub usług.

Wizytówki bardzo często pojawiają się nad wynikami organicznymi. Dodatkowo mają bezpośredni wpływ na pozycjonowanie naszej witryny (jeśli takową posiadamy). Kolejnym atutem są opinie, które mają duże znaczenie podczas wyboru firmy przez potencjalnego klienta.

Stworzenie wizytówki nie należy do najtrudniejszych, więc możesz spróbować zrobić to samodzielnie. Pamiętaj, każda wizytówka musi być zweryfikowana i prawidłowo zoptymalizowana. Jeżeli chcecie wiedzieć na ten temat więcej, dajcie znać, z przyjemnością przygotuję oddzielny wpis.

 

Katalogi firmowe

Oczywiście strona internetowa i Google Moja Firma to nie wszystko. Aby jeszcze lepiej pozycjonować lokalną firmę w sieci, warto dodać podstawowe dane do popularnych katalogów firm.

Wizytówka powinna zawierać spójne dane adresowe, telefon kontaktowy, e-mail, krótki opis działalności, logo, godziny otwarcia, adres witryny www lub kanałów w social media.

Skorzystaj zarówno z katalogów ogólnopolskich, jak i tych przepisanych do Twojego miasta lub regionu. Dodanie wizytówki w większości przypadków jest całkowicie darmowe.

 

Jak pozycjonować lokalną firmę w sieci?

Przykładowe ogólnopolskie katalogi firm:

www.gwiazdor.pl

www.katalog.hoga.pl

www.top-rank.pl

Katalogi firm Opole:

www.opolskibiznes.pl

www.opole.naszemiasto.pl/firmy/

www.24opole.pl/baza_firm.html

 

 


Zobacz także: Jak promować firmę na rynku lokalnym?

Social media dla firm lokalnych

Nie będę w tym miejscu rozpisywać się o słuszności posiadania kanałów social media. Zarówno małe, jak i duże przedsiębiorstwa, bezsprzecznie powinny prowadzić profil firmowy dostosowany do potrzeb odbiorców. Treści zamieszczane w social media muszą być ciekawe i angażujące. Mogą nawiązywać do spraw lokalnych.

Uwaga! Tak jak w wizytówce Google, warto zadbać o dobre opinie użytkowników, które mają bezpośredni wpływ na reputację naszej firmy.

Facebook, Instagram, LinkedIn czy Twitter udostępnia cały wachlarz możliwości w zakresie płatnej reklamy lokalnej. Obok standardowych działań, warto poświęcić czas i budżet także na tę kwestię. Dzięki rozbudowanym opcjom targetowania możemy szczegółowo nakreślić do kogo ma trafiać przekaz.

Od czego zacząć? Standardowo, pierwszym krokiem jest dobry plan. Warto rozpisać cele, wyznaczyć grupę docelową i nakreślić budżet. Następnie możemy przejść do starannej konfiguracji reklam.

 

Lokalne media

Kolejnym kanałem, który warto wykorzystać do pozycjonowania lokalnej firmy w sieci są miejscowe media. Dobrze jest pozyskiwać linki w lokalnych serwisach z wiadomościami oraz na stronach instytucji miejskich. Możemy w tym celu wykorzystać artykuły sponsorowane oraz marketing szeptany.

 

Jak pozycjonować lokalną firmę w sieci?

Technologia mobilna a marketing lokalny

Ostatnim tematem, który warto poruszyć w zakresie pozycjonowania lokalnej firmy w sieci są możliwości technologii mobilnej.

Po pierwsze należy pamiętać, aby nasza strona www była responsywna (dostosowana do urządzeń mobilnych). Użytkownik powinien z łatwością odnaleźć na niej adres kontaktowy firmy. Warto dodać również mapkę oraz intuicyjny przycisk call to action np. z numerem telefonu.

Warto również wykorzystywać możliwości, jakie daje GPS w urządzeniach mobilnych. Przy pomocy aplikacji z łatwością możemy określić dokładne położenie naszych potencjalnych klientów (tzw. geofencing). Technologia najczęściej wykorzystywana jest do wytyczenia granic wokół lokalizacji firmy. W chwili, gdy użytkownik pojawi się w określonym obszarze, przykładowo dostanie wiadomość o dzisiejszej promocji.


Macie inne pomysły na to jak pozycjonować lokalną firmę w sieci?  Czekam na Wasze komentarze. Chętnie poznam Wasze propozycje 😉

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *