Czym zajmuje się copywriter

Czym zajmuje się copywriter?

Czym zajmuje się copywriter?  To pytanie słyszę przynajmniej raz w tygodniu.

Sporo osób twierdzi, że pojęcie obiło im się o uszy. Coś kojarzą, coś słyszeli, jednak gdy przychodzi co do czego, dowiaduję się, że zarabiam na prowadzeniu bloga  😉

Niestety, nic bardziej mylnego.

Strona www jest jedynie moją wizytówką. Miejscem, w którym potencjalni klienci mogą bliżej mnie poznać, przeczytać o warunkach współpracy lub orientacyjnych cenach. Blog służy głównie pozycjonowaniu strony oraz przekazywaniu treści, którymi chciałabym się bezpośrednio podzielić z czytelnikami.

Praca copywritera to zupełnie inny temat…

 

 

Copywriter – kto to taki?

 

Copywriter jest przede wszystkim sprzedawcą. Handlowcem, który sprzedaje za pomocą słowa pisanego.

Na zamówienie klientów tworzy teksty reklamowe i e-marketingowe, artykuły sponsorowane, scenariusze, hasła, nazwy, opisy usług i produktów. Bierze czynny udział w procesie tworzenia strategii marketingowej, mając bezpośredni wpływ na wizerunek marki.

Uwaga! Copywriter nie jest pisarzem. Nie musi posiadać kwalifikacji literackich. Wręcz przeciwnie, powinien je w sobie tłamsić. Nie ma tu miejsca na rozbujałą poetykę. Teksty reklamowe powinny być zwięzłe i klarowne dla użytkownika.

 

Niezbędna jest wiedza z zakresu marketingu, perswazji oraz psychologii. Od kreatywności, ważniejszy jest dobry warsztat, umiejętność analizy oraz intuicja.

Popularne w ostatnim czasie „lekkie pióro” stanowi jedynie dodatkowy atut. Szybkie „przelewanie myśli na papier” ułatwia codzienną pracę, jednak nie jest cechą niezbędną, bez której nie można się obyć. Zdecydowanie ważniejsze w pracy copywritera są umiejętności sprzedażowe.

Zobacz także: Kilka słów na temat mojej przygody z copywritingiem.

 

co powinna zawierać strona

 

 

 

 

 

 

 

Czym zajmuje się copywriter, w zależności od „specjalizacji”?

 

  • tworzeniem wartościowej treści w sieci [Content writer/Web writer]

  • przygotowywaniem koncepcji reklamowych [Copywriter kreatywny]

  • pisaniem tekstów pozycjonujących strony www [Seo copywriter]

 

Czym zajmuje się copywriter

 

 

 

 

 

 

 

Czy każdy może zostać copywriterem?

 

Ciężko udzielić mi jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Wydaje mi się, że wielu umiejętności jesteśmy w stanie się wyuczyć, uparcie szlifując swój warsztat.

Dużą rolę na początku pracy copywriterskiej odgrywa motywacja i wytrwałość.

Przyznaję, słowa nie zawsze płyną szeroką rzeką. Każdy copywriter ma na początku większe lub mniejsze chwile słabości, w których natrafia na mielizny. Najważniejsze jednak jest to, aby się nie poddawać. Pisanie wraz z treningiem przychodzi coraz łatwiej. Bez względu na predyspozycje, jeżeli robimy to co lubimy, reszta przyjdzie wraz z zdobywanym doświadczeniem.

Jeżeli chcesz zostać copywriterem nie musisz mieć kierunkowego wykształcenia. Na samym początku możesz odpuścić sobie również specjalistyczne kursy. Posiadając wystarczającą ilość samozaparcia, wiele rzeczy nauczysz się przez Internet lub z dostępnej literatury. Ważne, abyś chciał rozwijać swoje kompetencje.

Pisania, marketingu, sprzedaży i zasad SEO nie wyuczysz się raz na zawsze. W pracy copywritera rozwój to niekończący się proces, oparty na bardzo dynamicznym rynku. Należy być osobą otwartą. Z zaciekawieniem obserwować branżę i wyciągać z niej to, co może przydać się podczas pracy.

 

marketing opiii
Zobacz także: Marketing opinii. Po co komu recenzje?

 

7 cech, które powinien mieć copywriter

 

Dobry kandydat na copywritera powinien mieć kilka cech, które pomogą mu już na samym starcie.

  1. Duża motywacja do pracy.
  2. Umiejętność analizy, obserwacji i wizualizacji.
  3. Wytrwałość w dążeniu do celu.
  4. Empatia.
  5. Ciekawość i chęć ciągłego rozwoju.
  6. Łatwość ubierania myśli w słowa.
  7. Smykałka do sprzedaży.

Jeżeli zastanawiasz się czy się nadajesz, usiądź przy biurku i napisz krótki tekst. Jeden, drugi, trzeci, czwarty…po kilku sam będziesz czuł, czy sprawia Ci to frajdę.

Życzę powodzenia!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *