Co umieścić na stronie internetowej?

Co umieścić na stronie internetowej?

Co umieścić na stronie internetowej? Przed tym zagadnieniem staje każdy początkujący przedsiębiorca.

Chyba nie muszę nikogo utwierdzać w przekonaniu, że własne miejsce w sieci jest w obecnych czasach prawdziwym „must have”. Dotyczy to przedsiębiorstw każdej wielkości. Zarówno mikro firm jak i wielkich korporacji.

Twoja firma powinna mieć wirtualną siedzibę

Nie chodzi jedynie o przekazanie informacji na temat własnej działalności. Internet to przede wszystkim kopalnia potencjalnych klientów. Aby poprawnie zaprezentować swoją firmę nie powinniśmy działać bez namysłu. Stronę www potraktuj niczym własną siedzibę. Stwórz miejsce przyjazne odbiorcom, w którym będą czuli się dobrze.

Strona firmowa zastępuje w dzisiejszych czasach spotkanie biznesowe. To w tym miejscu klient podejmuje pierwsze decyzje.

Najważniejsze jest to, aby mieć dobry plan. Zanim zlecisz wykonanie strony profesjonalistom, przyłóż się do szczegółowego przygotowania zlecenia. Nie zostawiaj wszystkiego osobom trzecim.

W końcu sam wiesz najlepiej, co jest najważniejsze w Twoim biznesie. Znasz swoje plusy i minusy. Wiesz co wyróżnia Cię wśród konkurencji. Orientujesz się w branży.

Nawet jeżeli zlecasz komuś przygotowanie strony, szczegółowy schemat przygotuj samodzielnie.

Autentyczność, to coś co wyróżni Cię wśród innych witryn, stworzonych według schematu przez agencje marketingowe. Poszukaj takich współpracowników i doradców, którzy wsłuchają się w historię Twojej działalności. Nie musisz zgadzać się na narzucone pomysły. Kieruj się własną intuicją. Dobry marketingowiec wejdzie w projekt razem z Tobą.

co powinna zawierać strona internetowa

Na co zwracać uwagę podczas tworzenia firmowej strony internetowej?

1. Kieruj się zasadą odwróconego spojrzenia. Popatrz na swoją działalność przez pryzmat osoby zainteresowanej Twoim produktem/usługą.
2. Postaw na minimalizm! Przejrzystość i wyrazistość to cechy pożądane przez osoby poszukujące usług w Internecie. Na stronach firmowych nie ma miejsca na chaos. Wszystkie informacje muszą być użyteczne dla Twoich odbiorców.
3. Przykuwaj uwagę wartościową treścią. Perswazyjne artykuły, ciekawe nagłówki zatrzymują przypadkowych gości. Zakładki o mnie, o firmie, aktualności to nie wypracowania z liceum. Nie ma tu miejsca na lanie wody. Opisy powinny przekazywać Twoją misję, w zwięzły i ciekawy sposób.
Jeżeli szukasz w tym zakresie pomocy – zapraszam do zapoznania się moją ofertą.
4. Odpowiedz na problemy Twoich klientów. Zastanów się jakich informacji mogą szukać na Twojej stronie.
5. Resposnsywoność to podstawowy wymóg każdej strony www. Twoja witryna musi dopasowywać się do ekranu każdej rozdzielczości. Zazwyczaj wersja mobile jest odwiedzana częściej od standardowej.
6. Optymalizacja pod kątem SEO – jeśli się na tym nie znasz, pozostaw temat specjalistom. Tak czy siak, pozycjonowanie jest konieczne. Bez odwiedzających nawet najlepiej skonturowana strona firmowa nie będzie wiele warta.

Co umieścić na stronie internetowej?

1. STRONA STARTOWA

Najważniejsza ze wszystkich zakładek. W tym miejscu dochodzi do pierwszego kontaktu z klientem. Nie wystrasz go!
Strona startowa powinna być przejrzysta. Musi zawierać najważniejsze informacje na temat Twoich produktów lub usług.
Przekaz powinien być hasłowy. To nie jest miejsce na długie przywitania. Postaw na konkrety.

Ponadto, pamiętaj aby zadbać o komfort potencjalnego czytelnika. Jeżeli reklamujesz się w sieci, przypilnuj aby reklamy i strona startowa były ze sobą spójne. Nie pozwól, aby klient po kliknięciu w baner lub link zastanawiał się czy na pewno dobrze trafił. Widoczne logo oraz opis usług powinny załatwić temat.

Jeżeli chcesz na stronie startowej zaprezentować swoje produkty, zaproponuj dwie, maksymalnie trzy propozycje. Nie pozwól na to, aby klient się pogubił. Stwórz zapowiedź swoich usług – to miejsce ma kusić i prezentować Twoje możliwości.

2. PORTFOLIO/REFERENCJE/OPINIE

Miejsce, w którym potwierdzisz jakość swoich produktów lub usług. Wiele osób zastanawiających się nad tym, co powinna zawierać strona internetowa, zapomina o zakładce z portfolio.

Większość firm nie gromadzi referencji i opinii. Nawet jeżeli trafią w nasze ręce porzucamy je w czeluściach komputera. Nie wykorzystujemy ich należycie. Opinia zadowolonych klientów oraz naoczny obraz danej usługi/wytworu pozwala klientowi poznać nas bliżej i ostatecznie podjąć decyzję.

Patrz także: Marketing opinii. Po co komu recenzje?

3. CENNIK I ZASADY WSPÓŁPRACY​

Zastanówcie się proszę przez moment – jakich informacji poszukujecie na temat produktów/usług, które Was interesują? W moim przypadku najczęściej są to ceny. O ile łatwiej byłoby, gdyby każda firma zamieszczała na swoich stronach cennik (choćby poglądowy).

Gdy nie widzę szczegółowych informacji na temat danego produktu bardzo często szukam dalej. Rzadko zdarza mi się wysyłać zapytania o ceny. Chcę wiedzieć tu i teraz, w innym przypadku idę do konkurencji. Ciekawe ilu klientów straciliście już w ten sposób?

Druga sprawa to zasady współpracy. Powinny składać się z najważniejszych informacji. Kierujcie się tym, co sami byście chcieli wiedzieć podczas podejmowania decyzji dotyczącej zakupu Waszego produktu/usługi.

Zachęcam do tworzenia krótkich, hasłowych rozpisek. Długie regulaminy niekoniecznie spełniają rolę informacyjną. Rzadko komu chce się tam zaglądać.

4. O MNIE/O FIRMIE

Podziel się z Twoimi klientami kawałkiem siebie. Pozwól się poznać. Zaprezentuj swoją misję. Pokaż siebie oraz ludzi, którzy tworzą Twoją firmę. W ten sposób łączymy świat wirtualny z rzeczywistym. Twój produkt staje się autentyczny, bo tworzą go „prawdziwi” ludzie.

5. AKTUALNOŚCI/BLOG

W tym miejscu warto zamieszczać treści, które wypozycjonują Waszą stronę. Artykuły branżowe mogą zainteresować potencjalnych klientów, którzy chętniej będą wracać na Twoją stronę. Dzięki wartościowym treściom, zakładka blog/aktualności staje się swoistą wędką na klientów.

Pamiętaj, aby każdy artykuł był zgodny z zasadami SEO. Pozycjonowanie na różnorodne frazy kluczowe, sprawi że trafisz do szerszego grona potencjalnych odbiorców.

Jeśli nie masz pomysłu co w takiej zakładce mogłoby się znaleźć, nie masz na to czasu – zaproś do współpracy copywritera. Będziesz miał pewność, że na stronę trafią oryginalne, wartościowe treści, które wypozycjonują Twoją stronę.
Zapraszam do zakładki oferta. Z przyjemnością wypozycjonuję Twoją stronę 😉

6. KONTAKT

Zasadność obecności tej zakładki na każdej firmowej stronie jest oczywiście niepodważalna. Jej forma jest już sprawą dyskusyjną. Całkowicie nie rozumiem firm, które ukrywają swoje dane kontaktowe. Nie podają adresu e-mail lub numeru telefonu.

Gdy w zakładce widzę jedynie formularz kontaktowy, dla mnie jest to jednoznaczne. Twórca nie chce aby mu przeszkadzać. Odpowie jedynie na te wiadomości, na które będzie miał ochotę. Zamiast budować pozytywny obraz swojej firmy, sprawiamy, że klient się zniechęca.

Oczywiście narzędzie formularza jest przydatne, jednak nie powinno być jedyną z możliwych dróg kontaktu. W końcu jesteśmy w Internecie dla naszych odbiorców. Działajmy tak, aby było im wygodnie.

Na pytanie co umieścić na stronie internetowej możemy znaleźć tyle odpowiedzi, ile branż, ile gustów. Moim zdaniem, wskazane zakładki są prawdziwym „must have”. Nie musisz odnosić się do nich dosłownie. Nie każda musi być kolejną podstroną. Wszystko zależy od układu strony.

Najważniejsze, aby Twoi Klienci poczuli się na Twojej stronie dobrze. Postaw na intuicję, autentyczność oraz wartościową treść.

Dajcie znać w komentarzach, czym kierowaliście się podczas wyboru zakładek na Waszej stronie. Ciekawi mnie również Wasza opinia na temat cenników na stronach. Zdaje sobie sprawę, że są zarówno zwolennicy jak i radykalni przeciwnicy takich rozwiązań.

Zapraszam do dyskusji.

4 komentarzy

Czasami ciężko jest przekazać wszystko zwięźle i na temat, gdy promujemy stronę np poprzez pozycjonowanie,
a agencja reklamowa (lub firma pozycjonująca) wymaga wrzucenia tekstów w postaci marketingowego bełkotu. Nie warto
dawać się na to nabrać, że tak musi być. To Ty jesteś Klientem i zapewne będziesz musiał pójść na jakiś kompromis, ale nie w takim
stopniu, w jakim proponuje firma pozycjonująca, bo najczęściej ich standardowych tekstów nie da się czytać.
Na stronie internetowej warto podać Klientowi wszystko na tacy i tak, przekaz powinien być hasłowy.
Odnośnie autentyczności w firmie: nie warto wstawiać stockowych zdjęć z uśmiechającymi się ludźmi, którzy mogą widnieć na innych stronach.
Kupione zdjęcia kontra rzeczywistość – dla Klienta może być to lekkim szokiem. Nie warto wstawiać zdjęć obcych ludzi, tak jak nie warto zapełniać stron marketingowym bełkotem. Wyłącznie autentyczność i naturalność.

Nieustannie wierzę, że w sieci są jeszcze osoby, które czytają (a nie tylko skanują), czego jesteś potwierdzeniem. To dla mnie bardzo ważne, aby pisać dla ludzi;-) Roboty mogą czytać przy okazji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: