Co powinna zawierać strona internetowa

Zakładki na stronę firmową. Co powinna zawierać strona internetowa?

Co powinna zawierać strona internetowa? Przed tym zagadnieniem staje każdy początkujący przedsiębiorca.

Chyba nie muszę nikogo utwierdzać w przekonaniu, że własne miejsce w sieci jest w obecnych czasach prawdziwym MUST HAVE. Dotyczy to przedsiębiorstw każdej wielkości. Zarówno mikro firm, jak i wielkich korporacji.

 

Twoja firma powinna mieć wirtualną siedzibę.

 

Nie chodzi jedynie o przekazanie informacji na temat własnej działalności. Internet to przede wszystkim kopalnia potencjalnych klientów. Aby poprawnie zaprezentować swoją firmę, nie powinniśmy działać bez namysłu. Stronę www potraktuj niczym własną siedzibę. Stwórz miejsce przyjazne odbiorcom, w którym będą czuli się dobrze.

Strona firmowa zastępuje w dzisiejszych czasach spotkanie biznesowe.

To w tym miejscu klient podejmuje pierwsze decyzje.

Najważniejsze jest to, aby mieć dobry plan. Zanim zlecisz wykonanie strony profesjonalistom, przyłóż się do szczegółowego przygotowania zlecenia. Nie zostawiaj wszystkiego osobom trzecim.

W końcu sam wiesz najlepiej, co jest najważniejsze w Twoim biznesie. Znasz swoje plusy i minusy. Wiesz co wyróżnia Cię wśród konkurencji. Orientujesz się w branży.

Nawet jeżeli zlecasz komuś przygotowanie strony, szczegółowy schemat przygotuj samodzielnie.

 

Zakładki na stronę firmową. Co powinna zawierać strona internetowa?

 

Autentyczność to coś, co wyróżni Cię wśród innych witryn, stworzonych według schematu przez agencje marketingowe. Poszukaj takich współpracowników i doradców, którzy wsłuchają się w historię Twojej działalności. Nie musisz zgadzać się na narzucone pomysły. Kieruj się własną intuicją. Dobry marketingowiec wejdzie w projekt razem z Tobą.

 

 

Na co zwracać uwagę podczas tworzenia firmowej strony internetowej?

 

  1. Kieruj się zasadą odwróconego spojrzenia. Popatrz na swoją działalność przez pryzmat osoby zainteresowanej Twoim produktem/usługą.

  2. Postaw na minimalizm! Przejrzystość i wyrazistość to cechy pożądane przez osoby poszukujące usług w Internecie. Na stronach firmowych nie ma miejsca na chaos. Wszystkie informacje muszą być użyteczne dla Twoich odbiorców.

  3. Przykuwaj uwagę wartościową treścią. Perswazyjne artykuły, ciekawe nagłówki zatrzymują przypadkowych gości.
    Zakładki o mnie, o firmie, aktualności to nie wypracowania z liceum. Nie ma tu miejsca na lanie wody.
    Opisy powinny przekazywać Twoją misję, w zwięzły i ciekawy sposób.
    Jeżeli szukasz w tym zakresie pomocy – zapraszam do zakładki WSPÓŁPRACA.

  4. Odpowiedz na problemy Twoich klientów. Zastanów się jakich informacji mogą szukać na Twojej stronie.

  5. Responsywność to podstawowy wymóg każdej strony www. Twoja witryna musi dopasowywać się do ekranu każdej rozdzielczości. Zazwyczaj wersja mobile jest odwiedzana częściej od standardowej.

  6. Optymalizacja pod kątem SEO – jeśli się na tym nie znasz, pozostaw temat specjalistom. Tak czy siak, pozycjonowanie jest konieczne. Bez odwiedzających nawet najlepiej skonstruowana strona firmowa nie będzie wiele warta.

 

Zakładki na stronę firmową. Co powinna zawierać strona internetowa?

Co powinna zawierać strona internetowa, czyli zakładki na stronę firmową.

 

1. STRONA STARTOWA

Najważniejsza ze wszystkich zakładek. W tym miejscu dochodzi do pierwszego kontaktu z klientem. Nie wystrasz go!
Strona startowa powinna być przejrzysta. Musi zawierać najważniejsze informacje na temat Twoich produktów lub usług.
Przekaz powinien być hasłowy. To nie jest miejsce na długie przywitania. Postaw na konkrety.

Ponadto pamiętaj, aby zadbać o komfort potencjalnego czytelnika. Jeżeli reklamujesz się w sieci, przypilnuj aby reklamy i strona startowa były ze sobą spójne. Nie pozwól, aby klient po kliknięciu w baner lub link, zastanawiał się, czy na pewno dobrze trafił. Widoczne logo oraz opis usług powinny załatwić temat.

Na stronie startowej zaproponuj dwie, maksymalnie trzy propozycje swoich produktów. Nie pozwól na to, aby klient się pogubił. Stwórz zapowiedź swoich usług – to miejsce ma kusić i prezentować Twoje możliwości.

 

2. PORTFOLIO/REFERENCJE/OPINIE

Miejsce, w którym potwierdzisz jakość swoich produktów lub usług.
Zastawiając się nad tym, co powinna zawierać strona internetowa, zapominamy o zakładce z portfolio. Błąd! Klienci podejmują decyzje na podstawie naszego doświadczenia.

Większość firm nie gromadzi również referencji i opinii. Nawet jeżeli trafią w nasze ręce porzucamy je w czeluściach komputera. Nie wykorzystujemy ich należycie.
Opinia zadowolonych klientów oraz naoczny obraz danej usługi pozwala klientom poznać nas bliżej i ostatecznie podjąć decyzję.

 

marketing opiii
Patrz także: Marketing opinii. Po co komu recenzje?

 

3. CENNIK I ZASADY WSPÓŁPRACY

Zastanówcie się proszę przez moment, jakich informacji poszukujecie na temat produktów/usług, które Was interesują? W moim przypadku najczęściej są to ceny. O ile łatwiej byłoby, gdyby każda firma zamieszczała na swoich stronach cennik (choćby poglądowy).
Gdy nie widzę szczegółowych informacji na temat danego produktu bardzo często szukam dalej. Rzadko zdarza mi się wysyłać zapytania o ceny. Chcę wiedzieć tu i teraz, w innym przypadku idę do konkurencji.

Druga sprawa to zasady współpracy. Powinny składać się z najważniejszych informacji. Kierujcie się tym, co sami byście chcieli wiedzieć podczas podejmowania decyzji dotyczącej zakupu Waszego produktu/usługi.
Zachęcam do tworzenia krótkich, hasłowych rozpisek. Długie regulaminy niekoniecznie spełniają funkcję informacyjną. Rzadko komu chce się tam zaglądać.

 

4. O MNIE/O FIRMIE

Podziel się z Twoimi klientami kawałkiem siebie. Pozwól się poznać. Zaprezentuj swoją misję.
Pokaż siebie oraz ludzi, którzy tworzą Twoją firmę. W ten sposób łączymy świat wirtualny z rzeczywistym. Twój produkt staje się autentyczny, bo tworzą go „prawdziwi” ludzie.

 

Zakładki na stronę firmową. Co powinna zawierać strona internetowa?

 

5. AKTUALNOŚCI/BLOG

W tym miejscu warto zamieszczać treści, które wypozycjonują Waszą stronę. Artykuły branżowe mogą zainteresować potencjalnych klientów, którzy chętniej będą wracać na Twoją stronę.
Dzięki wartościowym treściom zakładka blog/aktualności staje się swoistą wędką na klientów.

Pamiętaj, aby każdy artykuł spełniał wymagania SEO. Pozycjonuj się na różnorakie frazy kluczowe. Dzięki temu trafisz do szerszego grona potencjalnych odbiorców.

Jeśli nie masz pomysłu co w takiej zakładce mogłoby się znaleźć, lub nie masz czasu  na tworzenie treści – zaproś do współpracy copywritera. Będziesz miał pewność, że na stronę trafią oryginalne, wartościowe treści, które wypozycjonują Twoją stronę.

Zapraszam do zakładki WSPÓŁPRACA. Z przyjemnością wypozycjonują Twoją stronę.

 

 

6. KONTAKT

Zasadność obecności tej zakładki na każdej firmowej stronie jest oczywiście niepodważalna. Jej forma jest już sprawą dyskusyjną.
Całkowicie nie rozumiem firm, które ukrywają swoje dane kontaktowe. Nie podają adresu e-mail lub numeru telefonu.

Gdy w zakładce widzę jedynie formularz kontaktowy, dla mnie jest to jednoznaczne. Twórca nie chce, aby mu przeszkadzać. Odpowie jedynie na te wiadomości, na które będzie miał ochotę. Zamiast budować pozytywny obraz swojej firmy, zniechęcamy klientów.

Oczywiście narzędzie formularza jest przydatne, jednak nie powinno być jedyną z możliwych dróg kontaktu. W końcu jesteśmy w Internecie dla naszych odbiorców. Działajmy tak, aby było im wygodnie.

Zakładki na stronę firmową. Co powinna zawierać strona internetowa?


Na pytanie: co powinna zawierać strona internetowa, możemy znaleźć tyle odpowiedzi, ile gustów. Moim zdaniem, wskazane zakładki są prawdziwym MUST HAVE dla każdej firmowej strony.

Obecnie modny jest minimalizm. Jednak nie zapominajmy, że potencjalni klienci poszukują w sieci informacji na temat naszego produktu. Tworząc reklamy, które nie niosą ze sobą żadnych przydatnych informacji, strona staje się nieużyteczna.

Oczywiście nie musicie odnosić się do moich propozycji dosłownie. Nie każda „zakładka” musi być kolejną podstroną. Wszystko zależy od układu Twojej witryny. Ważne, aby przekazać klientom najistotniejsze informacje.

Podczas tworzenia strony postaw na intuicję, autentyczność oraz wartościową treść.

 

Zakładki na stronę firmową. Co powinna zawierać strona internetowa?

 

Dajcie znać w komentarzach, czym kierowaliście się podczas wyboru zakładek na Waszej stronie.
Ciekawi mnie również Wasza opinia na temat zamieszczania cenników na stronach www.
Jesteście za, czy przeciw? Macie pełną ofertę na swojej stronie?

Zapraszam do dyskusji.

10 thoughts on “Zakładki na stronę firmową. Co powinna zawierać strona internetowa?

    1. Mam taką listę tematów do ogarnięcia na stronie, nie ukrywam przychodzi mi to z wielkim trudem 😉 No ale cóż, pomysły na zmiany czekają w kolejce 😉

  1. Solidna dawka wiedzy! Zachowam sobie Twój artykuł na przyszłość 😉
    Firmy, które ukrywają dane kontaktowe od razu wydają mi się podejrzane. Nie rozumiem takiego podejścia. Co do cennika- wszystko zależy od branży.

  2. Bardzo wartościowy wpis! Moją stronę na szczęście mogłam w pełni powierzyć przyjaciółce, bo od strony technicznej nie mam wielkiego o tym pojęcia 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *